Rad Turističke organizacije Brčko distrikta Bosne i Hercegovine za ovu godinu može se ocijeniti kao vrlo uspješan, s obzirom na izazove s kojima se suočavamo u relativno kratkom vremenskom periodu od osnivanja – izjavila je za Fenu direktorica Turističke organizacije Brčko distrikta BiH Ivana Damjanović.
Kaže da su postigli određeni napredak u promociji Brčkog kao atraktivne destinacije za domaće i strane turiste.
-Kroz implementaciju promotivnih aktivnosti, strategiju koja se oslanja na održivi razvoj te kroz saradnju s drugim organizacijama i institucijama, nastojaćemo da stvaramo prepoznatljiv identitet. I vjerujem da će postignuti rezultati biti dobar temelj za budući razvoj, te da ćemo u narednim godinama nastaviti s povećanjem broja posjetilaca, kao i unapređenje ponude – kazala je Damjanović.
Od aktivnosti koje je ova organizacije provela, ističe najbitnije a to je da je Turistička organizacija Brčko distrikta BiH u februaru po prvi put učestvovala kao jedan od izlagača na 45. međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, gdje su se predstavili s originalnim suvenirima Brčko distrikta BiH dobijenim kroz JICA projekt, s turističkim mapama grada te ostalim proizvodima privatnih preduzetnika koji su odlučili odgovoriti na poziv Turističke organizacije i uključiti se u zajedničku sajamsku promociju cjelokupne ponude Brčko distrikta BiH.
– Uz podršku projekta USAID Turizam, Brčko je uključeno u tzv. Tuzla ‘Hub and Spokes model’, jedan od četiri turistička tržišna modela u Bosni i Hercegovini urađena od strane ovoga projekta. Ovim modelom smo zajedno sa svim značajnijim turističkim destinacijama u cijeloj BiH uvršteni u formirane izletničke programe koji će se nuditi putničkim agencijama u svrhu promocije i prodaje kroz turističke aranžmane. Smatram da će ovo biti zaista veliki iskorak u poboljšanju vidljivosti Distrikta na sveukupnom turističkom tržištu – ocijenila je Damjanović.
Podsjeća da je u julu održana prezentacija Strategije razvoja turizma Brčko distrikta BiH za period od pet godina i to u prisutnosti predstavnica projekta USAID Turizam Selme Laganin i Azre Džigal.
Kako bi dali svoje mišljenje, prijedloge i komentare na strateški dokument, na prezentaciju su pozvani i predstavnici Odjela za privredni razvoj, sport i kulturu, gradonačelnik Distrikta, hotelijeri, restorateri, predstavnici turističke agencije, predsjednici mjesnih zajednica, kao i nevladinih udruženja direktno ili indirektno povezanih s turizmom u Brčko distriktu BiH itd.
-Putem trodnevnim aktivnostima obilježen je Svjetski dan turizma, koji se ove godine obilježavao sloganom, odnosno temom ‘Turizam i mir’. Pokrenuli smo dva kapitalna projekta, za koje je u toku izrada idejnih projekata od strane Zavoda za planiranje, projektovanje i izgradnju Brčko distrikta BiH, sa svrhom obogaćivanja gradskih javnih prostora dodatnim sadržajima – zaključuje Damjanović.
Sa marketinškom agencijom i stručnjakinjom svjetskoga ranga Leylom Mattison započet je dug i iscrpan proces turističkog brendiranja Brčko distrikta BiH, kroz koji će se odrediti jasna vizija (usmjerenje) za buduće pozicioniranje Distrikta kao mikro turističke destinacije na regionalnom i međunarodnom tržištu.
Fokusirali su se takođe i na kreiranje i implementaciju PR kampanja koje su uključivale različite medijske kanale. Cilj ovih kampanja je promocija turističke ponude i povećanje vidljivosti aktivnosti u javnosti.
– Brčko Distrikt BiH, iako manja regija, posjeduje raznovrsne i značajne turističke potencijale koji se već sada prepoznaju, ali imaju i veliki prostor za dalji razvoj. Naša poslovna aktivnost usmjerena je ka promociji i očuvanju tih potencijala, te kreiranju održivog turističkog proizvoda koji će zadovoljiti različite interesne grupe turista. Rijeka Sava je svakako najznačajniji turistički resurs Brčkog. I ova rijeka nije samo geografska granica, već i potencijal za razvoj nautičkog turizma, koji uključuje vožnju brodovima, ribolov i druge aktivnosti na vodi – naglasila je Damjanović.
Ističe i da planina Majevica koja se prostire nedaleko Brčkog, predstavlja savršenu destinaciju za ljubitelje prirode i planinarenja. Razvijanje planinarskih staza i pješačkih ruta na Majeviči pruža mogućnosti za aktivni turizam tokom cijele godine, ali i za mirne šetnje u prirodi.
– Za ljubitelje rekreacije i opuštanja, izletišta poput Ficibajera i Fazanerije nude savršen ambijent za porodničnu zabavu, roštilje i odmor u prirodi. Ova izletišta, koja su popularna među lokalnim stanovništvom i posjetiocima, imaju značajan turistički potencijal, koji ćemo dodatno razvijati kroz unapređenje infrastrukture i promociju – kaže Damjanović.
Gastronomska ponuda Brčko distrikta također se sve više razvija i postaje prepoznatljiv dio turističke ponude. Restorani nude širok spektar lokalnih specijaliteta te gastro turizam postaje važan segment turističke strategije razvoja.
– Kuglana Arena Bakarni je još jedan primjer atrakcije koja može biti interesantna posjetiocima, kako za rekreaciju, tako i za organizovanje takmičenja i zabavnih događanja – zaključuje Damjanović.
U novoj godini, Turistička organizacija Brčko distrikta ima ambiciozan plan koji obuhvata ključne aktivnosti usmjerene na promociju destinacije, unapređenje turističke ponude i jačanje saradnje s relevantnim partnerima.
– U cilju povećanja vidljivosti i promocije turističke ponude Brčkog, planiramo učešće na najmanje tri sajma, sa posebnim fokusom na sajmove u Beogradu, Mostaru i Lukavcu. Kroz ove sajmove predstavićemo Brčko kao atraktivnu destinaciju koristeći promotivne materijale, brošure i multimedijalne sadržaje. Takođe, cilj nam je uspostavljanje saradnje sa drugim turističkim organizacijama, institucijama i relevantnim partnerima kako bismo razvili zajedničke projekte i povezali Brčko sa širim tržištem – dodaje Damjanović.
U cilju jačanja međusobnih veza s relevantnim organizacijama i institucijama, planirano je, kako je navela, uspostavljanje novih protokola o saradnji sa nacionalnim i međunarodnim partnerima. To će omogućiti lakši protok informacija, razmjenu iskustava i zajedničke projekte koji će doprinijeti daljem razvoju turizma u Brčkom i šire.
Visoko.ba/federalna.ba/Fena
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.