Nakon Beča i Londona, dogodiće se Pariz. Ali u francusku metropolu bh. delegacije moraju doći sa usvojenim strateškim dokumentima iz oblasti transporta i energetike. Tek tada moći će povući novac za financiranje izgradnje autocesta, mostova, aerodroma…
A to se sada ne može dogoditi, jer Vlada Republike Srpske nije imenovala svoje članove u državnim komisija za izradu tih dokumenata, niti premijerka Cvijanović učestvuje na sjednicama Državnog odbora za investicije.
“Mi još uvijek bez velikih obrazloženja pozivamo vlade entiteta da to urade. Ako to ne urade onda će vlade entiteta morati objasniti građanima zašto su oni izgubili finansiranje više desetina ili više stotina miliona eura“, rekao je Denis Zvizdić, predsjedavajući Vijeća ministara BiH.
Reakcija je stigla sa Trga Republike u Banjaluci. Kažu da je neprimjereno da Vladi Republike Srpske drže lekciju oni koji nameću rješenja i stvaraju nekakvu novu realnost u BiH.
“Tek nakon postizanja dogovora oko mehanizma koordinacije, može se razmišljati o modalitetu strateških dokumenata, ali on svakako mora biti takav da u potpunosti odgovara ustavnoj strukturi BiH, te sa jasnom i vidljivom pozicijom Republike Srpske i njenih institucija, posebno uzimajući u obzir činjenicu da Republika Srpska ima izrađene i usvojene strateške i operativne dokumente u svim razvojnim oblastima“, saopštila je Vlada RS.
Ipak, ako BiH želi uzeti novac na skupu u Parizu, polovinom ove godine, svi ti dokumenti se moraju uskladiti, a projekti napisati.
“U Parizu ne možemo očekivati nijedan projekta ukoliko ne budemo imali strateške dokumente usvojene i predstoje nam razgovori i sa RS i Federacijom“, poručio je Mirko Šarović.
Predstavnici BiH mjesecima na međunarodnim samitima predlažu projekte, poput koridora 5C ili mostova na Savi, ali zapravo nemaju gotove projekte, niti se entiteti mogu dogovoriti kako da povuku taj novac. Nedavna konferencija u Londonu bila je uspješna za BiH, ali samo ako se uspijemo dogovoriti.
Denis Zvizdić je rekao da će EBRD u naredne četiri godine financirati igradnju koridoera 5C i to u iznosu od 300 miliona eura. Ostatak novca biće upotrijebljen za financiranje drugih projekata poput brze ceste Travnik – Lašva.
BiH je već izgubila oko 100 miliona eura zbog nekoordinacije svih nivoa vlasti. BiH je prije nekoliko mjeseci uspjela da usvoji transportnu politiku, zbog čega je dobila grant od 25 miliona eura, ali za ostatak novca BiH mora imati i transportnu strategiju, koja, čini se, za Republiku Srpsku u ovom trenutku nije prioritet, premda su neki projekti planirani baš u tom entitetu.
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.