Flota vozila na električni pogon bečkog javnog prijevoznika Wiener Linien je u stalnom porastu, a od nedavno se putnici voze i u autobusu na vodonik.
Riječ je o vozilu proizvođača Solaris, model “Urbino 12 hydrogen”, koji vrši probne vožnje od 4. do 12. juna na liniji 39A. Plan je do 2023. godine u javni gradski promet staviti čak deset H2-autobusa.
– Pored električnog pogona, i pogon na vodonik kod gradskih autobusa je važna tema. Pri tome proizvođači moraju proizvoditi autobuse po realnim cijenama, gradski prijevoznici se moraju što prije preorijentisati a politika treba stvoriti adekvatne okvirne uslove, kako bi prijevoz postao još održiviji i ekološki prihvatljiviji – rekao je direktor Wiener Linien Günter Steinbauer, saopćio je Eurocomm – PR Sarajevo.
Za puštanje u promet deset ovakvih autobusa neophodna je i odgovarajuća infrastruktura. U probnom radu rezervoar od 35 kilograma vodika se puni u roku od 12 minuta, a u normalnom radu je to moguće i za 8 minuta. Autobus sa punim rezervoarom može preći 400 km.
Nabavka vodika povjerena je u tom slučaju preduzeću “Wien Energie”, koje trenutno provodi istraživanja vezana za proizvodnju zelenog vodonika.
Visoko.co.ba/federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.