Singapore Airlines, British Airways i Lufthansa povećali su svoje letove iznad Afganistana nakon što su ga godinama uglavnom izbjegavali, a sada se zbog sukoba na Bliskom istoku to čini kao relativno sigurna opcija.
Avioprijevoznici su većinom prestali koristiti zračni prostor iznad Afganistana, koji leži na glavnim rutama između Azije i Evrope, prije tri godine kada su talibani preuzeli vlast i kada su službe kontrole zračnog prometa prestale.
Te usluge tek treba nastaviti, ali zračni prijevoznici sve više smatraju da je nebo između Irana i Izraela rizičnije od afganistanskog zračnog prostora. Mnogi su počeli letjeti preko Irana i Bliskog istoka nakon što je rusko nebo zatvoreno za većinu zapadnih prijevoznika kada je počeo rat u Ukrajini 2022.
– Kako su sukobi evoluirali, promijenila se računica o tome koji zračni prostor koristiti. Zračni prijevoznici nastoje ublažiti rizik što je više moguće i vide prelet Afganistana kao sigurniju opciju s obzirom na trenutne napetosti između Irana i Izraela – rekao je Ian Petchenik, glasnogovornik organizacije za praćenje letova Flightradar24, prenosi Reuters.
Bilo je više od sedam puta više letova iznad Afganistana u drugoj sedmici augusta nego u istom razdoblju prije godinu dana, prema Reutersovoj analizi podataka FlightRadar24.
Promjena je započela sredinom aprila tokom recipročnih napada raketama i dronovima između Irana i Izraela. Podaci praćenja letova iz tog vremena pokazuju da su Lufthansa, Singapore Airlines, British Airways i drugi počeli slati i po nekoliko letova dnevno iznad Afganistana.
Visoko.co.ba/federalna.ba/Fena
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.