Armin Hodžić: Digitalizacija kompanije i ulaganje u znanje radnika

„Najvažnije dvije osobine koje svaki dobar menadžer treba posjedovati su efektivna komunikacija i predanost poslu. Otvorena i iskrena komunikacija s radnicima je ključna za uspješno obavljanje zadataka. Menadžer mora biti primjer radnicima, znati preuzeti odgovornost za delegirane odluke i organizirati posao da se odvija tečno, da bi krajnji rezultat bio uspješan. Bitno je upoznati svoj tim i biti dovoljno empatičan, jer ljudi su najvažniji dio kompanije“– kazao je za naš magazin Armin Hodžić, direktor kompanije Mak Zara

792

Preuzimanje kompanije koja je imala probleme u poslovanju bila je teška odluka, ali ujedno i izazov, za Armina Hodžića, jer je vjerovao u svoje znanje i menadžerske sposobnosti, te se odlučio uhvatiti u koštac s problemima. Od trenutka kada je došao na čelo kompanije – imao jasno definirane ciljeve kao i smjer u kojem želi voditi kompaniju…
– Uz podršku mojih radnih kolega, radnika i uprave AS Holding grupacije, uspio sam kompaniju Mak Zara postaviti na sigurne temelje i početi ostvarivati svoju viziju uspješne kompanije. Kada se osvrnem na početak mog rada u kompaniji Mak Zara kao i 2017. godinu, rekao bih da je bilo veoma izazovno, međutim, gledajući s ove distance, uradili smo odličan posao i zaista sam zadovoljan kako se situacija u kompaniji odvila.

Karijeru nam obilježe usponi i padovi. No, kada ste, u profesionalnom smislu, na sebe bili najviše ponosni?

– Mogu reći da sam najviše ponosan na činjenicu da u jeku pandemije nisam otpustio nijednog radnika niti radnicu, iako je kompanija Mak Zara imala značajan pad prometa u kategoriji pralina i čokolade, zbog pada potražnje na tržištu. Odlučio sam da ćemo se boriti kao tim i uspjeli smo u tom periodu otvoriti tržište Holandije i Švedske, što nam je pomoglo prevazići probleme na domaćem tržištu i očuvati tim Mak Zara kompanije na okupu.

Kojom poslovnom filozofijom se vodite?

– Smatram da u 21. stoljeću uspjeh u mnogo čemu zavisi od ulaganja u tehnologiju i softver. Moja poslovna misija je digitalizacija kompanije i ulaganje u znanje radnika, jer kontinuirano ulaganje doprinosi stvaranju proizvoda koji prate trendove, prepoznatljivi su na tržištu i pružaju kvalitet kupcima. Trudimo se rukovoditi principima ekologije i održivog razvoja.

Koje osobine dobar lider treba posjedovati, te kako čuvate zdravu radnu atmosferu?

– Najvažnije dvije osobine koje svaki dobar menadžer treba posjedovati su efektivna komunikacija i predanost poslu. Otvorena i iskrena komunikacija s radnicima je ključna za uspješno obavljanje zadataka. Menadžer mora biti primjer radnicima, znati preuzeti odgovornost za delegirane odluke i organizirati posao da se odvija tečno, da bi krajnji rezultat bio uspješan. Bitno je upoznati svoj tim i biti dovoljno empatičan, jer ljudi su najvažniji dio kompanije.

Koliko je faktor sreće odigrao ulogu u razvoju Vašeg posla?

– Nisam pobornik ideje da faktor sreće u velikoj mjeri može utjecati na odvijanje posla. Rekao bih da su prvenstveno rad, disciplina, odgovornost i predanost ključni faktori u razvoju bilo kojeg posla. Faktor sreće se može desiti, ali bez ovih pobrojanih stvari koji ga moraju pratiti, veoma je kratkog daha.

Poznati ste po tome što dosta ulažete u marketing i marketinške kampanje. Čime se rukovodite u formiranju marketinških rješenja? Vaši planovi za dalje na poslovnom putu…

– U Bosni i Hercegovini se još uvijek prilično smatra da je ulaganje u kvalitetan marketing skupo i nepotrebno, a to smatram greškom. Ulaganje u marketing je dobra investicija, nikako greška, a to se do sad pokazalo tačnim. U formiranju marketinških rješenja uvijek osluškujem puls kupaca, kao i trenutnu situaciju na tržištu i na osnovu toga sa svojim timom radim na strategiji ulaganja u marketing. Što se tiče mojih planova za dalje, trenutni cilj na kojem radim je pozicioniranje premium proizvoda kompanije Mak Zara na tržište regije i nadam se da ćemo uskoro imati otvorena minimalno dva nova tržišta.

Kako izgleda jedan Vaš radni dan?

– Nikad sa sigurnošću ne znam kako će mi izgledati radni dan. Ujutro prvo pročitam mailove, kako bih dobio sve potrebne informacije za taj radni dan. Uglavnom vrijeme provodim na terenu, rijetko sam u kancelariji, radije tragam za novim rješenjima, obavljam sastanke i obilazim proizvodni pogon. Trudim se što više vremena provesti s radnicima, saslušati ih, riješiti određene tehničke probleme, a često, kad imamo veći broj narudžbi, pomognem s radom u proizvodnji. Smatram da je to normalna situacija i da timski rad daje najbolje rezultate.

Kako najčešće provodite vrijeme s porodicom?

– Moji roditelji i sestra žive u Visokom i trudim se s njima provoditi što više vremena. Kad god mi obaveze dozvole, posjetim ih, nekad kratko, nekad na duže, a posebno mi je drago da smo uspjeli, pored svih obaveza, očuvati ritual zajedničkog ručka jednom sedmično i to je vrijeme kojem se neizmjerno radujem.

Vodite li računa o ishrani i sl.?

– Trudim se voditi računa da se hranim što zdravije i jesti što više voća i povrća, međutim, s obzirom na prirodu mog posla, često se na meniju nađe i ne tako zdrava hrana, što često pripisujem nedostatku vremena za pripremanje konkretnog obroka. Svakako ću u budućnosti pokušati izbaciti neke loše prehrambene navike.

A, kako se snalazite u kuhinji?

– Volim kuhati, često pronalazim nove recepte, nerijetko kuham za svoje prijatelje i kuhanje me opušta. Jesam li dobar kuhar, to bi morali pitati njih, ali ako smijem biti subjektivan, smatram da se veoma dobro snalazim u kuhinji.

Na kraju, otkrijte nam kako glasi Vaš životni moto?

– Sve se dešava sa razlogom. Na većinu stvari koje nam se dešavaju u životu možemo utjecati veoma malo, mnogo je bitnije kako gledamo na situacije koje nam se dešavaju i koliko smo jaki nositi se s njima.

Izvor: In muškarac / Visoko.co.ba
Razgovarala: Indira DELIĆ
Foto: Muamer KOLAR

Komentari

komentara