Grupacija Airbus predviđa da će do 2030. godine 60 posto stanovništva živjeti u gradovima, za razliku od sadašnjih 50 posto.
Zbog toga ovaj gigant avioindustrije razvija rješenja za saobraćaj u zraku.
Kako bi se izbjegle gradske gužve, Airbusov posebni odjel za mobilnost u urbanom zračnom saobraćaju radi na tri nova koncepta zračnog prijevoza: vozilima, odnosno letjelicama za jednog putnika, dronovima za dostavu paketa i samovozećim autobusima, prenosi portal Digital Trends.
Izvršni direktor Airbusa Tom Enders na DLD-konferenciji u Muenchenu izrazio je nade da će njegova kompanija do kraja godine predstaviti leteće vozilo za jednu osobu, prenosi Reuters.
“Prije 100 godina urbani transport otišao je pod zemlju. Sada imamo potrebna sredstva da idemo iznad zemlje. Još smo u eksperimentalnoj fazi i ovakav razvoj shvatamo jako ozbiljno. Letenjem se izbjegava potreba za ulaganjem milijardi u betonske mostove i ceste.”
Projekt ‘Vahana’
Pozivajući se na korporativna iskustva s izradom komercijalno dostupnih helikoptera i sve naprednijim autonomnim vozilima, kao i vještačkom inteligencijom, Enders zaključuje: “Budemo li ignorirali ovaj razvoj, bit ćemo izgurani iz važnih segmenata poslovanja.”
Vahana, već ranije predstavljeni koncept samopilotirajućeg vozila za jednog putnika, vidi se kao moguće rješenje za gradske gužve budućnosti.
To je vozilo koje Enders želi testirati do kraja 2017. godine i, prema vodećem čovjeku projekta Vahana Rodinu Lyasoffu, u potpunosti je izvodivo.
“Za ne više od deset godina na tržištu bismo mogli imati proizvode koji će revolucionirati urbano putovanje za milione ljudi.”
Podsistemski testovi već su u toku za projekt Vahana, prenosi Digital Trends.
Drugi projekt Airbus Skyways predviđa ogromne flote dronova za dostavu paketa.
Iako grupacija Airbus ne planira ulaziti u posao dostave paketa, velike lance, kao što su Amazon ili DHL, vidi kao potencijalne kupce njihovih proizvoda.
Dronovi i ‘leteći autobus’
Treći koncept jest CityAirbus, koji predviđa električno upravljano leteće vozilo za veći broj putnika.
Sam dizajn još je tajan, ali bi koncept podrazumijevao upotrebu više propelera, kao i pilota u početnoj fazi.
Iz Airbusa ne žele čekati da druga kompanija preuzme tržište letećih vozila.
Kako navodi Joerg Mueller iz Airbusovog odjela za korporativni razvoj, “ovo tržište brzo će se razviti kad jednom rasporedimo prva vozila u megagradovima i predstavimo prednosti tihog, nezagađujućeg zračnog prijevoza po kompetitivnim cijenama.”
aljazeera.net/visoko.ba