Buka će vjerovatno biti veliki problem kako se bude povećao broj letjelica, ali Airbus već sada nudi rješenja i postavlja standarde.
Airbus se obično povezuje s avionima, no ova kompanija nikada nije krila ambicije da proizvede mali leteći taksi. San je sada korak bliže stvarnosti nakon što je predstavljeno rješenje, odnosno sljedeća generacija VTOL letjelice.
Riječ je o potpuno električnoj letjelici CityAirbus s mogućnostima vertikalnog polijetanja i slijetanja, koja se razvija od 2015. godine. Primarni cilj letjelice je da se izbjegne saobraćaj na tlu, a zamišljena je za personalnu upotrebu. Prethodna verzija izgleda kao futuristički helikopter.
CityAirbus razvija Airbusov odjel za helikoptere, a kompanija je već obavila određena testiranja, preciznije 242 testna na tlu i u letu te 1.000 pređenih kilometara s prethodnom verzijom. Sada je na osnovu dosadašnjih saznanja i iskustva predstavljena nova generacija CityAirbusa, koja izgleda drugačije od prethodnika.
Posjeduje fiksna krila i rep u obliku slova “V”, a pokreće je osam propelera. Iako specifikacije nisu otkrivene, nova letjelica nudi dovoljno mjesta za četiri osobe, domet će iznositi oko 80 km, a maksimalna brzina 120 km/h. Emisija gasova će biti jednaka nuli, a “pod kontrolom” će biti i buka. Iz Airbusa tvrde da će biti manja od 65 decibela tokom leta, odnosno manja od 70 decibela tokom slijetanja, što je manje u odnosu na usisivač.
Prvi let se očekuje 2023. godine, a dobijanje certifikata 2025. godine.
Visoko.co.ba/klix.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.