Lokalne TemeKulturaKultni Psihomodo Pop povodom 40 godina karijere stiže u Visoko

Kultni Psihomodo Pop povodom 40 godina karijere stiže u Visoko

Prošlo je 26 godina od tog 04.02.1999.godine kada je Psihomodo Pop održao jedan od najboljih koncerata u Visokom ikad, kada je ispred diskoteke “Puls” bilo isto onoliko ljudi koliko je bilo i onih koji su imali sreću da na vrijeme nabave kartu i budu dio, do tada, neviđenog koncertnog spektakla kojeg se i nakon svih ovih godina i bezbroj, u međuvremenu, održanih koncerata sjeća i Davor Gobac baš kao i onoga što je prethodilo istom kada se na Šadrvanu pojavio na jednom rođendanu gdje su ga zatekli s pitanjem jel se pravilno kaže Kipar ili Cipar!?. Ostat će zabilježeno i to da nakon koncerta u Visokom i svega što se te noći dešavalo frontmen Psihomodo Popa je odlučio da se više neće skidati pred publikom na svojim koncertima, a obećano traje i dan danas.

Psihomodo PoP, Visoko, 04.02.1999.godine
Psihomodo PoP, Visoko, 04.02.1999.godine

Psihomodo pop je koncertom u zagrebačkoj Areni započeo turneju “Vjerujem u čuda” kojom obilježava 40 godina karijere. U sklopu te turneje, a nakon 26 godina, grupa ponovo dolazi u Visoko, ovoga puta u sklopu “Visočkog ljeta 2025”. Koncert će biti održan ispred Gradske uprave Visoko na Trgu Džemala Bijedića sa početkom od 21:00sati uz besplatan ulaz.

Psihomodo Pop bio je bend koji je najduže čekao na objavljivanje prvog albuma, “Godine zmaja”, koja se pojavila 1988., nakon što je bend u raznim formacijama svirao već šest godina. Primjer Psihomodo popa koji je godinama čekao na potpis ugovora i objavljivanje prvog albuma za Jugoton dobar je primjer izgubljenih godina u kojima su do prvih albuma dolazili mnogi koji nisu trebali.

Ali kad su krenuli, već iduće godine su stigli do tada ultrapopularnog MTV-ja s “Ja volim samo sebe”, u prepjevu “I”m In Love With Gorbac”, u kojem je efektno povezana sličnost prezimena Gobac i Gorbačov, što je, čini mi se, bio jedini eksplicitan politički iskaz u čitavoj karijeri grupe. Samo godinu nakon objavljivanja prvog albuma nastupili su u amsterdamskom klubu Paradiso i snimili koncertni album u legendarnom prostoru.

Nakon serije odličnih albuma i njihov “Unpljugd” bio je šarmantniji od ostalih, a dva koncerta u kazalištu Gavella, gdje je promovisan, ostat će zapamćena ne samo zato što se uz koncerte Pips Chips & Videooclips radilo o najboljim rock koncertima tamo održanim, nego i stoga što je Gobac prve večeri pao s pozornice i slomio ruku, pa je na televizijski snimanom nastupu iduće večeri nosio gips. Ni to ga nije spriječilo da odradi tipičan nastup na kojem su se novi aranžmani pjesama i gosti uklopili kao ruka s rukavicom sjajnog koncertnog benda.

 

Psihomodo Pop putem su spajali postupke iz raznih faza istorije rocka i vezali ih uz savremena rješenja današnjeg rocka, ali humorni blues, sklonost glam-rock rifovima (koju dijele s Električnim orgazmom), prepjevi omiljenih pjesama Rolling Stonesa (“Starfucker” ili “Luxury”), iskričavost T-Rexa i Gobac kao scenski lik sklon ostavštini i uticajima Ramonesa, Iggyja Popa i Micka Jaggera, bili su dobitna kombinacija za mnoge albume i pozornice.

Nekadašnji nesrazmjer između infantilnosti u tekstovima i “ozbiljne” sviračke podloge nikada nije potpunu nestao. Bez Davora Gopca kao sposobnog koncertnog frontmana Psihomodo Pop ne bi stigao daleko. Psihomodo Pop spada među malobrojne rock izvođače koji su uvijek imali šta pokazati, ali im je hendikep u medijskoj recepciji bila činjenica da nisu bili dio novovalne generacije, a bili su prestari za “Fiju-briju” generaciju.

 

Ne začuđuje da su čak četiri diskografska izdanja Psihomodo popa bili koncertni zapisi poput spomenutog “Live in Amsterdam” 1989., pa zatim “Das Beste Aus Der Grossen Hit Parade” 1998., “Ste dobro?” 2010. i “Live – Unljugd 2 Gavella” 2017. Koncertni albumi kao “best of” inventura uspjeha Psihomodo popa bili su logičan potez čija je opravdanost bila u temeljitoj koncertnoj usviranosti Gopca i pripadajuće sviračke družine, od Tvornice i Boogalooa do Doma sportova i Šalate gdje su proslavili 30 godina postojanja, pa do Arene Zagreb krajem prošle godine.

Bez ikakve sumnje, Psihomodo Pop spadaju među vrhunske izvođače koji u svakom trenutku vladaju koncertnom situacijom. Kao najveću prednost koncerata Psihomodo popa moglo bi se navesti upravo tu neizgubljenu strast iz “garaže”, vitalizam i scensku spremu u kojoj su dovodili u istu izvođačku ravan materijale iz raznih faza rada grupe. Čak se čini da je zrelo čitanje najranijih pjesama danas superiorno počecima, ponajviše zbog pronalaženja vlastitog ugla “gledanja”, tj. sviranja, mimo nekadašnjih Ramones patenata. Ukratko, Psihomodo pop su i danas jednako energični kao i nekada, rijedak primjer rock benda koji ne filozofira suvišno, nego majstorski radi to što radi.

Ove godine na Porinu su bili nominovani za Album godine, Najbolji album rock muzike i Najbolje likovno oblikovanje albuma za “Vjerujem u čuda”, dok je pjesma “Vjerujem u čuda” Davora Gopca nominirana za Pjesmu godine.

40 godina karijere Psihomodo Pop odlučio je proslaviti i u Visokom u svom prepoznatljivom i uvijek nepredvidljivom, autentičnom i beskompromisnom stilu. Sada već 26 godina nakon legendarnog koncerta u “Pulsu” turneja pod nazivom “Vjerujem u čuda”, kao vrhunac rock and rolla i punka s prepoznatljivim potpisom i dugih nevjerojatnih 40 godina stiže i na “Visočko ljeto 2025”.

“Od koncerta možete očekivati da ćemo svirati presjek kroz karijeru s naše strane i naravno nove stvari. Nadam se da će Visočani biti zainteresirani i da ćemo uspjeti bar približno ponoviti ono iskustvo od prije 26 godina i nezaboravnog klupskog koncerta u vašem gradu” -rekao je Davor Gobac za Visoko.co.ba.

 

Visoko.co.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE