Kada je 2016. godine usvojena Strategija razvoja turizma Općine Visoko, činilo se da naš grad konačno dobija jasan putokaz ka turističkoj budućnosti. Danas, na izmaku 2024. godine, kada bi trebali sumirati rezultate osmogodišnjeg strateškog planiranja, suočavamo se s poraznom činjenicom – od ambiciozno zacrtanih ciljeva, realiziran je samo jedan projekat.
Zamislite knjigu od tristo stranica u kojoj je napisana samo prva rečenica. Tako otprilike izgleda realizacija naše turističke strategije. Da, dobili smo Turistički ured, ali šta je s preostalih desetinama planiranih projekata?
Piše: Naim K.
“Strategija bez implementacije je kao automobil bez goriva – možete sjediti u njemu koliko hoćete, ali nigdje nećete stići,” kazano je te 2016. kada je ista i izglasana.
Posebno zabrinjava činjenica da nema nikakvih naznaka o pripremi nove strategije, iako smo na pragu 2025. godine. Kao da smo kolektivno zaboravili da strateško planiranje znači “sistematsko razmišljanje o budućnosti”, a ne improvizaciju iz dana u dan.
Dokument iz 2016. godine prepoznao je ključne aktere razvoja – lokalno stanovništvo, turističku privredu, javni sektor, nevladine organizacije i posjetioce. Međutim, gdje su rezultati te predviđene sinergije? Gdje su godišnje analize? Gdje su izvještaji o realizaciji? Javnost o tome nema nikakvih saznanja, što samo po sebi govori o (ne)transparentnosti cijelog procesa.
Ironično je da u vrijeme kada Visoko bilježi značajan porast turističkih posjeta, nemamo jasnu viziju kako dalje. To je kao da vozimo brod koji dobija sve više putnika, a nemamo ni kartu ni kompas.
Posebno je indikativno da od tri ključna strateška cilja – uspostavljanje efikasnog destinacijskog menadžmenta, razvoj i integracija turističkih proizvoda, te razvoj turističke infrastrukture – možemo “staviti kvačicu” samo pored jednog malog segmenta prvog cilja.
Također, interesantno je da projekti koji su trebali biti realizirani, a odnose se na razvoj turističke infrastrukture, ostali su samo slova na papiru. Jer, ako se pogleda lista šta je sve trebalo biti napravljeno do danas – a NIJE, onda dobijamo i odgovor koliko smo turistički grad.
Šta to govori o našem odnosu prema vlastitim razvojnim dokumentima? Šta to govori o našoj sposobnosti da planiramo i realiziramo dugoročne projekte?
Vrijeme je da prestanemo sa praksom pisanja strategija koje će skupljati prašinu u ladicama gradske uprave. Potreban nam je realan, provodiv plan koji će uključiti sve relevantne aktere – ne samo na papiru, već i u stvarnosti.
Jer ako nastavimo ovako, za nekoliko godina ćemo se ponovno naći u situaciji da analiziramo zašto nismo realizirali ništa što je trebalo od Visokog napraviti “turističku Mekku” u Bosni i Hercegovini. A to je luksuz koji si, kao grad s ogromnim turističkim potencijalom, jednostavno ne možemo priuštiti.
Piše: Naim Kavazić // Visoko.co.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.