Reditelj Vitalij Manski, redateljica Bernadett Tuza-Ritter, producentica Vanja Jambrović, kao i reditelj Nermin Hamzagić i producent Mohamed Elmongy članovi su internacionalnog stručnog žirija Šestog Festivala dokumentarnog filma Al Jazeere Balkans (AJB DOC).
Pet članova internacionalnog stručnog žirija odabrat će najbolji film Takmičarske selekcije AJB DOC Film Festivala i dodijeliti AJB DOC Main Award.
Kuriozitet je da su gotovo svi članovi žirija, na prethodnim izdanjima Festivala, prikazali svoje autorske dokumentarne filmove, bili producenti prikazanih uradaka. Neki su čak i nagrađeni, uz izuzetak Al Jazeerinog predstavnika Mohameda Elmongyja.
Tuza-Ritter osvojila je, 2018. godine filmom “Zašto ropstvo? Zarobljena žena”, “AJB DOC Main Award”. Manski je učestvovao s dugometražnim dokumentarcima, “Putinovi svjedoci” i “Gorbačov. Raj”. Jambrović je producirala filmove ”Srbenka” i “Muzej revolucije”, a Nermin Hamzagić imao premijeru dokumentarca “Uže” 2019. godine.
– Ponosni smo na činjenicu da se autori i producenti, iz godine u godinu, vraćaju na AJB DOC Film Festival u različitim ulogama. To samo po sebi govori o našem ulaganju u festival, pažnji koju pridajemo učesnicima, producentima i ljudima koji ga čine – izjavio je direktor Festivala Edhem Fočo.
Vitalij Manski (Vitaly Mansky) rođen je 1963. u Lavovu, Ukrajina, SSSR. Diplomirao je 1989. na Sveruskom državnom institutu za kinematografiju (VGIK) i postao jedan od istaknutijih savremenih dokumentarista i producenata. Režirao je više od 35 filmova, koji su prikazani na gotovo 500 međunarodnih filmskih festivala. Bio je učesnik filmskih foruma u Cannesu, Berlinu, San Sebastianu, Rotterdamu, Karlovim Varima, Amsterdamu, Locarnu, Torontu. Za filmska ostvarenja dobio je više od 100 nagrada. Također je producirao više od 200 filmova.
Osnivač je i predsjednik Artdocfesta, ruskog otvorenog festivala autorskih, kreativnih dokumentarnih filmova na ruskom jeziku (festivalske aktivnosti su zaustavljene 2022. zbog cenzure u Rusiji i ruskog rata protiv Ukrajine). Godine 2020. osnovao je IDFF Artdocfest/Riga, koji se održava u Latviji, gdje Manski živi od 2014.
Snimio je dokumentarce Istočni front (2023), Gorbačov. Raj (2020), Putinovi svjedoci (2018), Rodbina (Bliski odnosi) (2016), Ispod sunca (2015), Knjiga (2014), Naftovod (2013), Domovina ili smrt (2011), Početak/Nikolina Gora. Epilog (2009), Djevičanstvo (2008), Zora/Zalazak sunca. Dalaj-lama 14 (2008), Divlja, divlja plaža (2006), Gagarinovi pioniri (2005), Broadway. Crno more (2002), Gorbačov. Nakon carstva/Jeljcin. Drugi život/Putin. Skok (2001), Privatne hronike. Monolog (1999), Blaženstvo (1995), Isječci ponovljenog rata (1993), Lenjinovo tijelo (1991), Etide o ljubavi (1990-1995), Pošta (1990) i Bumerang (1988).
Bernadett Tuza-Ritter je nagrađivana rediteljica specijalizovana za kreativne dokumentarne i igrane filmove. Studirala je režiju i montažu u Budimpešti u Mađarskoj. Njen prvi dugometražni dokumentarni film ‘Zašto ropstvo? Zarobljena žena’ premijerno je prikazan u glavnom takmičarskom programu IDFA festivala i na Filmskom festivalu Sundance 2018. Film je nominovan za Evropske filmske nagrade. Osvojio je 38 nagrada, a emitovan je na više od 70 TV-kanala širom svijeta. Bernadett je članica Mađarskog društva filmskih i videomontažera, Mađarske filmske akademije, Evropske filmske akademije i suosnivačica Mađarskog udruženja dokumentarnog filma. Njen film ‘Zašto ropstvo? Zarobljena žena’ osvojio je glavnu nagradu na festivalu AJB DOC 2018.
Vanja Jambrović diplomirala je 2005. filozofiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a 2011. filmsku i pozorišnu produkciju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 2009. radi u Restartu kao filmska producentica.
Njena filmografija obuhvata više od 20 filmova svih formata. Njeni filmovi obišli su svijet i prikazani u takmičarskim selekcijama festivala kao što su IDFA, Hot Docs, Toronto IFF, Visions du Reel, Fid Marseille, Karlovy Vary, Sarajevo Film Festival i stotine drugih. Dobitnica je stipendije Sundance Instituta za dokumentarni film za projekt dugometražnog dokumentarnog filma Muzej revolucije reditelja Srđana Keče (2021). Film Srbenka u režiji Nebojše Slijepčevića, koji je Vanja producirala, ušao je u izbor za Evropsku filmsku nagradu za najbolji dokumentarni film 2018, a iste je godine osvojio nagradu Doc Allianze za najbolji dokumentarni film.
Vanja, također, podučava na međunarodnim radionicama kao što su Documentary Campus Master School, Ex Oriente i CIRCLE Women Doc Accelerator, a od 2020. predaje “Produkciju dokumentarnog filma” na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.
Nermin Hamzagić rođen je 1986. u Sarajevu. Diplomirao je na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, gdje radi kao asistent. Režirao je nekoliko pozorišnih predstava i performansa, kao i kratkih i dokumentarnih filmova. Godine 2019. režirao je svoj prvi igrani film – ‘Pun mjesec’. Evropska filmska akademija nominovala je ‘Pun mjesec’ za nagradu European Discovery – Prix Fipresci 2020. Nermin Hamzagić također je režirao Uže (2018, dokumentarni film), Intervju (2017, kratki film), Damaged Goods (2015, kratki film), Soul Train (2015, dokumentarni film).
– Mohamed Elmongy pridružio se Al Jazeera Documentary Channelu 2011. godine, kao viši producent i urednik. Učestvovao je u odabiru i koprodukciji desetaka filmova u raznim regijama (Bliski Istok i Sjeverna Afrika, Evropa i Afrika), koji su prikazivani na značajnim filmskim festivalima kao što su Sundance, Cannes, Locarno, IDFA i Hot Docs. Elmongy je posvećeni profesionalac u međunarodnoj filmskoj industriji, koji je učestvovao na nekoliko filmskih događaja kao stručnjak, panelista i producent za commissioning – saopćila je Al Jazeere Balkans.
Visoko.co.ba/federalna.ba/Fena
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.