Svi smo svjesni koliko napredak tehnologije doprinosi napretku ljudske vrste na raznim poljima, a naravno i u kvaliteti života. Ipak, sa druge strane, neminovno je da tu ima i onih ne baš pozitivnih stvari, koje također mogu uticati na razvoj ljudi, posebno djece. Najmlađi su često zaokupljeni društvenim mrežama, igranjem igrica na mobitelima ili gledanjem serija i sličnih stvari, a samim tim postaju asocijalna, zatvorenija i što je ponekad veoma vidljivo, fizički slabije razvijena.
Prije, ne baš toliko godina, djeca su se od malena usmjeravala u određene sportove, nastojalo se da budu sportski odgojena i razvijena omladina, ali i da se međusobno druže i razvijaju prijateljstva. Upravo ta stečena prijateljstva u djetinjstvu najčešće ostanu čvrsta i u nastavku života.
Sve su ovo razlozi zbog čega je u Visokom pokrenuta Škola sporta “Pokret”, koja je registrovana kao udruženje čija aktivnost se provodi u sklopu sportsko-rekreacionog centra u Ozrakovićima kod Visokog, od čega je poseban segment upravo rad sa mladim. Kako su istakli osnivači, a u pitanju su iskusni sportski radnici iz nekoliko sfera sporta, smisao Škole sporta jeste da djecu treniraju kroz razne vježbe i igre, a sve u cilju poboljšanja osnovnih motoričkih sposobnosti koje su osnova za svako dalje bavljenje sportom. Naravno, tu je i želja da se djeca međusobno druže, da provode vrijeme zajedno i da uče da upravo to zajedništvo može donijeti dobre rezultate za sve.
Škola je namijenjena za djevojčice i dječake od 5 do 14 godina, a jedan od trenera ili edukatora Edin Šahinović sa ponosom naglašava da je zainteresovanost djece velika.
“Moramo priznati da su djeca izuzetno zainteresovana i zadovoljna sa ovim vidom aktivnosti, obzirom da kroz igru nauče osnovne elemente i motoričke pokrete koji su neophodni za svako dalje bavljenja sportom. Neki od osnovnih ciljeva Pokreta su vaspitanje kroz zabavu, igru i druženje, pravilan razvoj djece kroz igru i sport, poboljšanje emotivnog i psihološkog stanja djece, praćenje fizičkog rasta i razvoja itd”, pojašnjava Šahinović.
Ne tako davno, djeca su svoje slobodno vrijeme provodila igrajući se van svojih domova, te nerijetko čujemo starije kako kažu da im je žao današnje omladine jer su uskraćeni za sve „nestašluke“ koje su prolazila djeca prije interneta.
Vremena se mijenjaju i to je normalno i poželjno. Ipak, neke stvari za koje pouzdano znamo da djeci donose samo benefite trebamo sačuvati. Sportske aktivnosti su sigurno u samom vrhu aktivnosti koje ne smijemo zanemariti jer čuvaju ne samo fizičko nego i mentalno zdravlje djece.
Činjenica je da dug boravak ispred računara ili sa mobitelom osim fizičke aktivnosti potpuno uništava i mogućnost sklapanja prijateljstava. Kroz sportske aktivnosti omogućava im se da djetinjstvo provode gradeći nezaboravne trenutke radosti, druženja, kao i mogućnost da zajedno putuju na različita takmičenja i time šire vidike, uče o drugim područjima, narodima i kulturama.
“Nemoguće je djecu odvojiti od novih tehnologija koje su danas na dohvat ruke svima, a posebno mladim koji svoje motoričke fizičke aktivnosti zanemaruju upravo zbog vremena koje provode u kući za mobitelima, računarima i konzolama za igranje. To je nemoguće spriječiti, ali je moguće ograničiti i ispuniti djeci kvalitetno slobodno vrijeme. Tu bih naglasio da su roditelji najodgovorniji obzirom da i oni moraju žrtvovati svoje slobodno vrijeme kako bi djecu redovno dovodili na treninge, takmičenja i slično”, dodao je trener Emir Drugović.
Škola sporta “Pokret” Visoko je zamišljena, i trenutno realizuje, ideju u smislu da je podijelila djecu u tri nivoa, u zavisnosti od starosti. Tako su prvi nivo djeca od 5 do 8 godina, drugi nivo djeca od 8 do 11 godina, dok su treći nivo djeca od 11 do 14 godina.
“Grupe su definisane na osnovu psihofizičke sposobnosti i mogućnosti za određenu dob. Primarni zadatak je da kroz igru za djecu prvog i drugog nivoa, kroz sportske elemente, usvajaju znanje funkcionalnog pokreta, što će im u kasnijem bavljenju bilo koje aktivnosti biti od izrazitog značaja. Drugi cilj je da nauče tačno definisani pokret, odnosno, izvedbe bazičnih sportskih elemenata, koji čine osnovu svih poslije kompleksnijih izvedbi, kako bi smanjili potencijal povreda u godinama bavljenja sportom. Treća grupa djece je podijeljena na prvu podgrupu koja vodi mnogo kompleksnije izvedbe i već su u procesu odabira za specifični pokret, odnosno, djetetove performanse su poznate i usmjerene u određenu sportsku disciplinu za koju ima psihofizički potencijal te drugu podgrupu za djecu koja u ranom djetinjstvu nisu naučeni pravilnim izvedbama osnovnih elemenata kojima omogućavamo da propušteno nadoknade te da uz stručnu pomoć dostignu nivo izvedbe mnogo kompleksnijih pokreta”, rekao je Mahir Hasandić, koordinator u Školi sporta “Pokret” iz Visokog.
“Izradu ovog teksta podržala je Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) kroz projekat PRO-Budućnost. Sadržaj ovog teksta ne odražava neminovno stavove USAID-a ili Vlade SAD-a”.
Visoko.co.ba/Neven K.
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.