Dok su mnogi projekti zbog nedostatka sredstava stopirani, oni postojeći u RS-u – pod velom tajni. Iako su prije dvije godine počeli radovi na izgradnji autoputa Banja Luka – Prijedor, javnosti su i dalje nepoznanica detalji ugovora koje je Vlada RS-a potpisala sa kineskom kompanijom Shandong.
Radovi na izgradnji autoputa Banja Luka – Prijedor zvanično su počeli u novembru 2021. godine. Ni nakon godinu od početka radova, a više od tri godine od potpisivanja ugovora, javnost nije na uvid dobila detalje iz ugovora Vlade RS-a i kineske kompanije. Entitetski premijer je, ranije, tvrdio da objavu ugovora ne dozvoljava kineski partner. Okružni sud u Banjoj Luci donio je presudu kojom je poništio rješenje Ministarstva saobraćaja kojim je Transparency Internationalu u BiH odbijen zahtjev za uvid u ugovor. To, međutim, nije utjecalo na stav ministarstva.
“Sud nikada neće doslovno napisati da se ugovor mora dostaviti. Međutim, sud poništi jedno rješenje i naloži ministarstvu da donese drugo rješenje u skladu sa meritumom presude u kojoj piše da su to javne informacije, da Vlada mora da vodi računa o interseima građana, a ne o interesima privatnog investitora. Tako da, ukoliko se želi ispoštovati suština te presude taj nam je ugovor već trebao biti dostavljen”, kaže Srđan Traljić, portparol Transparency Internationala u BiH.
Nakon sudske presude, u Vladi su donijeli novo rješenje kojim ponovo odbijaju da javnosti dostave ugovor o gradnji autoputa. U Transparencyju su podnijeli novu tužbu. Slična je sudbina i zahtjeva koji su Ministarstvu saobraćaja dostavili iz Centra za životnu sredinu iz Banje Luke. Oni su, također bezuspješno, tražili na uvid ugovor, ali i studiju ekonomske opravdanosti izgradnje autoputa Banja Luka – Prijedor. Nisu dobili ni jedno ni drugo.
“Ne mogu nam dati iz razloga što će ti podaci utjecati na firmu koja je radila, IG i na ministarstvo. Jako je interesantno da nešto što se gradi za jvne potrebe, gdje se praktično garantuje budžetom, da ništa od informacija ne može biti javno. To je nedopustivo”, ističe Tihomir Dakić, predsjednik Centra za životnu sredinu.
Detalje iz ugovora bezuspješno godinu dana traže i novinari iz RS-a.
“Prosto je neshvatljivo da jedna institucija poput Vlade RS-a jedan tako značajan dokument za javnost drži toliko dugo skriven od javnosti. Nisam jedini od novinara, masa je novinara iz raznih medija koji su tražili pristup tom dokumentu. Međutim, još je to iz nekog razloga tabu. Ne vidim nikakav razlog zašto bi to bilo nešto sa čim javnost ne bi trebala biti upoznata”, kaže Dejan Rakita.
Vlada RS-a je sa kineskom kompanijom Shandong International potpisala koncesioni ugovor o gradnji autoputa Banja Luka – Prijedor. Gradnja će Kineze koštati oko 600 miliona maraka, a RS će, potvrdio je ranije Radovan Višković, plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputem od 30 miliona maraka godišnje.
Visoko.ba/federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.