PreporukaFrancuski grad vjeruje da bi Madonna mogla posjedovati umjetnine izgubljene u ratu

Francuski grad vjeruje da bi Madonna mogla posjedovati umjetnine izgubljene u ratu

Šta je zajedničko pjevačici Madonni i Amiensu u sjevernoj Francuskoj? Ne puno, kaže gradonačelnica Brigitte Fouré, koja priznaje da globalna zvijezda vjerovatno nikad nije čula za grad do sada.

Međutim, Fouré insistira na tome da postoji “posebna veza” između njih dvoje i to u obliku slike s početka 19. stoljeća koja je nekad visila u muzeju u Amiensu dok nije tokom Prvog svjetskog rata bez traga nestala.

Sada gradonačelnica apelira na Madonnu da posudi sliku koju posjeduje – Diana i Endymion, za koju se smatra da je autor Jérôme-Martin Langlois – u onom za što se nada da će biti uspješna kandidatura Amiensa da postane evropska prijestolnica kulture 2028. godine.

“Madonna, vjerovatno niste čuli za Amiens… ali postoji posebna veza između vas i našeg grada”, kaže Fouré u svom video apelu. “Ova je slika vjerovatno djelo koje je Louvre posudio muzeju Amiens prije Prvog svjetskog rata nakon čega joj se izgubio trag”, dodaje ona.

Ulje na platnu, koje je Luj XVIII. naručio da visi u Salonu Diane u palači Versailles i koje je dovršeno 1822., kupila je Francuska republika 1873. Bilo je izloženo u Musée des Beaux-Arts – sada Musée de Picardie – u Amiensu od 1878., ali se smatralo da je uništen kada je grad bombardiran 1918.

Nedavni članak u novinama Le Figaro sugerirao je da se slika, ili jedna gotovo identična njoj, ali bez Langloisova potpisa ili bilo kakvog datuma, ponovno pojavila 1989. na aukciji u New Yorku gdje ju je Madonna platila 1,3 miliona dolara, više od tri puta više od procijenjene cijene.

Činilo se da u to vrijeme niko u Francuskoj nije prepoznao da je djelo naslikao Langlois, ali 2015. kustos iz Amiensa primijetio ga je u pozadini na fotografiji Madonne iz njenog doma objavljene u časopisu Paris Match.

U martu 1918., u pokušaju proboja savezničkih linija, Nijemci su granatama i bombama gađali Amiens 28 dana i noći, uništivši veći dio grada, uključujući i dio muzeja, čije su slike evakuirane na sigurno.

Kad su nakon rata vraćene u Amiens, Langloisova slika je nestala. Prvo je navedeno da joj se “ne može ući u trag od povratka uklonjenih djela iz 1918.”, zatim da je “uništena padom bombe na muzej”.

Slika koju je Madonna kupila 3 cm manja je od umjetnine koja je nestala u Amiensu, zbog čega se stručnjaci pitaju radi li se o originalu s uklonjenim potpisom i datumom ili kopiji. Muzej je pokrenuo pravni postupak protiv “nepoznatih osoba” zbog krađe slike, a Fouré kaže da se ništa od toga ne tiče Madonne.

“Jasno je da ni na koji način ne osporavamo da ste ovo djelo nabavili zakonito”, kaže Fouré u svojoj poruci pjevačici … možete li nam posuditi ovo djelo za našu kandidaturu da postanemo Evropska prijestolnica kulture 2028. naši lokalni stanovnici mogu ponovno otkriti ovo djelo i uživati u njemu.

“To je moja molba, želja koju vam predstavljam.”

Evropska unija će u decembru proglasiti Evropsku prijestolnicu kulture 2028.

 

 

 

 

Visoko.co.ba/federalna.ba/The Guardian


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE