ZanimljivostiPoletio novi južnokorejski supersonični borbeni avion KF-21

Poletio novi južnokorejski supersonični borbeni avion KF-21

KF-21 je novi južnokorejski supersonični borbeni avion domaće proizvodnje koji je obavio prvi let, čime se Južna Koreja pridružila malom broju zemalja koje su razvile i koristile ovaj tip aviona.

Prototip je obavio let oko baze zračnih snaga u gradu Sacheonu, a trajao je 33 minute. Pilot je bio major Ahn Jun-hyun, koji je priznao da je bio nervozan prije leta, ali da je nakon polijetanja “sve prošlo glatko” te da je obavio let prema planu.

Ovo je prvi primjerak flote od šest KF-21 prototipa koje razvija kompanija Korea Aerospace Industries, a koji će obaviti više od 2.000 sati testnih letova do 2026. godine kada je planiran početak masovne proizvodnje i ulazak u službu. Kompanija će proizvesti ukupno 120 aviona te ih dostaviti zračnim snagama Južne Koreje do 2030. godine.

Kada bude operativan KF-21 će biti naoružan nizom zrak-zrak i zrak-zemlja projektila, a moguće i čak krstarećim projektilima koji se lansiraju iz zraka. Borbeni avioni s dva motora će se proizvoditi u dvije verzije, s jednim i dva sjedišta.

Avion je tokom leta nosio četiri imitacije Meteor zrak-zrak projektila te je bio opremljen sistemom traženja i potrage, a dostigao je brzinu od oko 400 km/h. Južnokorejski predsjednik Yoon Seok Yeol je kazao da ovaj let predstavlja “fantastično dostignuće u nezavisnosti nacionalne odbrane”.

KF-21 je zajednički projekt Južne Koreje i Indonezije, a Seoulu pripada 80 posto dionica. Oko 65 posto dijelova aviona se proizvodi u Južnoj Koreji, ali je ipak veoma važan za zemlju koja nema dugu historiju proizvodnje aviona.

Zemlje koje su već razvile i koristile napredne supersonične avione su SAD, Rusija, Kina, Japan, Francuska, Švedska i evropski konzorcij koji čine Velika Britanija, Njemačka, Italija i Španija.

Dosad su samo SAD i Kina u službu uvele avione pete generacije koji imaju stealth tehnologiju, mogućnosti ometanja radara i avioniku koja integriše podatke iz aviona i s udaljenosti kako bi piloti imali sliku njihove operacije u realnom vremenu.

Južna Koreja naziva KF-12 4,5-generacijskim avionom jer nema unutrašnji prostor za naoružanje, međutim, analitičari tvrde da bi mogao letjeti na većim visinama i brže od najnovijeg američkog aviona pete generacije F-35.

KF-21 će zamijeniti južnokorejske F-4 i F-5 avione, treću generaciju borbenih aviona uvedenih šezdesetih godina prošlog stoljeća, koju su dizajnirali Amerikanci.

Nakon toga bi novi avioni mogli zamijeniti i četvrtu generaciju južnokorejski F-16 i F15K aviona. Južna Koreja koristi i F-35 stealth borbene avione.

 

 

 

 

 

 

Visoko.co.ba/klix.ba


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE