Reper Kendrick Lamar završio je svoj naslov u Glastonburyju snažnim protestom zbog ukidanja prava na abortus u SAD-u. S krvlju koja mu se slijevala niz lice iz trnove krune, zvijezda je kazala: “Uspješan put pravima žena. Oni sude tebi, sude Kristu.”
Ponavljao je frazu iznova i iznova sa sve većim intenzitetom, na kraju prekinuo usred rečenice i bacio mikrofon na tlo prije nego što je otišao s pozornice.
Bio je to snažan kraj teatralnog performansa koji nije bio nalik ičemu što je festival ikada svjedočio. Tokom cijelog showa Lamar, koji je osvojio Pulitzerovu nagradu za svoj album Damn iz 2017., bavio se temama krivnje, pohlepe, odanosti, moći, ambicija i predrasuda, rješavajući probleme publike ispitujući svoje.
Pojavio se u pratnji 20 plesača kako bi izveo United In Grief – pjesmu koja se osvrće na njegovu 19-godišnju karijeru i probleme mentalnog zdravlja kojima se bavio na više albuma. Dok je mirno stajao iza stalka za mikrofon, oni su se poredali iza njega, a svaki je predstavljao drugačiji aspekt u evoluciji njegove osobnosti. Kada su se rastrčali na sve strane, započeo je gotovo hronološko putovanje kroz svoj katalog pjesama.
Najznačajnije su bili Alright, njegov iskreni protest protiv nepravde i policijske brutalnosti; Ponizan, zajedljiv lanac protiv toksične muškosti; i Swimming Pools (Drank), koji govori o alkoholizmu njegovog djeda. Na svakom koraku, plesači su odražavali zvijezdine unutarnje i vanjske borbe. U drugom stihu nedavnog singla N95, koji se bavi nejednakošću u bogatstvu, sva svjetla pozornice su se ugasila i plesači su usmjerili svjetiljke na Lamara, ističući njegovu vlastitu nelagodu zbog slave i bogatstva.
Predstava je bila teška koncepta bez otuđivanja publike. I za razliku od mnogih live rap emisija, Lamarov vokal je bio kontroliran i nijansiran, što je omogućilo njegovim stihovima da se probiju. Vrhunac je došao uz ojesmu Savior, pjesmi koja ispituje zavjere o Covidu, pokret Black Lives Matter, političku korektnost i njegove vlastite osobne mane – koje on uspoređuje sa svojom vjerom u Krista. Predstavljajući pjesmu, objasnio je poruku da je “nesavršenost lijepa”, te da u žurbi s prosuđivanjem često gubimo iz vida ljudskost drugih.
Završni tekst, “Uspješan put (godspeed) ženskih prava”, dodan je za nastup u nedjelju navečer; koji je uslijedio dva dana nakon što je američki Vrhovni sud poništio ustavno pravo na abortus. Na neki način, Lamarove trnovite i introspektivne pjesme učinile su ga hrabrim izborom za headlinera na glavnoj pozornici Glastonburyja. Ali Lamar je prihvatio izazov, isporučivši visceralni i uvjerljiv set o kojem će se pričati sedmicama.
Britanski reper AJ Tracey, koji je u subotu održao vlastiti uzbudljiv nastup na Pyramid Stageu, rekao je da je Lamar jedan od najvažnijih umjetnika svoje generacije.
“Vrlo naporno radi, ali je i nepokolebljiv u svojoj poruci”, rekao je za BBC News.
“Iza svega što radi krije se smisao. Uvijek se zalaže za crnce, za osiromašene ljude, ljude s kojima se nepravedno postupa – a to ljudima puno znači.
“Kad si već dobar reper, lako je biti na autopilotu”, nastavio je, “ali kada se zalažeš za nešto i guraš poruku, to je ono zbog čega te ljudi vole.”
Visoko.co.ba/federalna.ba/BBC
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.