“Stani na put”, dokumentarni film o regionalnoj hip-hop sceni svoju premijeru nakon zagrebačke i beogradske doživio je sinoć i u BiH. Prikazan je u Kamernom teatru Doma mladih u Tuzli.
Protagonisti filma su nosioci hip-hop scene Hrvatske, BiH i Srbije – Blackout, Fm Jam i Bassivity ekipe. Gru, General Woo, Bizzo, Baby Dooks, Remi, Shot, Koolade, Reksona, Marčelo, Edo Maajka, Frenkie, Kontra, Ikac, Struka, Shorty i Oneya, Slavin Balen, Phat Phillie, Frx, Soul, Munja i Miško Bilbija oživljavaju sjećanje na dane u kojima su tri scene počele praviti prve korake ka međusobnom upoznavanju i suradnjama.
“Stani na put” je priča o razvoju elemenata hip-hopa, koji su na prostoru bivše Jugoslavije zaživjeli sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća, dok se na prve albume domaćih izvođača čekalo do više od decenije, no nedugo zatim hip-hop scena je doživjela pravu ekspanziju.
Film također prati i nastanak pjesme “Stani na put”, zajedničke pjesme repera iz Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine, koja obilježava 20 godina postojanja domaćeg repa.
“Film ‘Stani na put’ je projekt koji se radio godinu dana, opisuje razvitak hip-hop scene u tri novonastale države u regiji. To je pričao tri ekipe koje su u različitim vremenima djelovale, ali vidi se u filmu da je sve teklo na isti način i kod Blackouta i Fm Jama i Bassivityja”, izjavio je Bizzo, član benda Bolesna braća.
On ističe da je vremenski tok događaja pokazao da su ove tri grupacije utjecale jedna na drugu, a kroz film je kako tvrdi prikazan razvoj scene iz perspektive ove tri ekipe, koje je spojila muzika.
“Čuješ da neko od susjeda rade nešto slično kao i ti , pomisliš hajmo i mi s njima, ne želiš propustiti priču, poistovjećuješ se s njihovom muzikom, želiš biti dio toga, i tako nastanu sjajne stvari. Kulturološki smo dio jedne scene i mentaliteta, ljubav prema hip-hopu nas spaja. Super je slušati njih i spoznati da oni nas slušaju”, kazao je Bizzo. Ocijenio je da je u Srbiji i BiH hip-hop scena trenutno svježija i zdravija.
Koolade, muzički producent ističe da su akteri filma uspjeli uvest novi žanr i ucrtati vrijeme u kojem se sve dešavalo, i još se dešava, te ga približiti širim masama. Prema njegovim riječima svi prate lokalne varijante, ocrtavaju svoju sredinu, ali razlike su minijaturne.
“Iako svako osobno donosi svoj film, svi imamo iste probleme”, rekao je Koolade.
Navodi da se na repere iz Bosne može poistovijetiti dosta ljudi iz Hrvatska, samo je razlika u akcentu.
“Kada se gleda na hip-hop scenu, region je kao jedna država”, zaključuje on.
Najviše događanja na hip-hop sceni je u BiH, dok u Srbiji I Hrvatskoj je i dalje etablirana. Ideja je krenula od toga da se ekipa okupi u studiju i da se od toga napravi dokumentarac, film je iznjedrio i pjesmu “Stani na put” u različitim verzijama.
Kako Koolade ističe, film se nije bazirao na korijene scene, jer nisu bili značajni po odzivu publike.
Ocijenio je da se prekretnica desila sredinom 90-ih kada su reperi počeli repati na maternjem jeziku, a ne na engleskom. On to smatra najznačajnijim momentom za hip-hop scenu.
Po njegovom mišljenju procvat hip-hopa u regionu se desio sa procvatom scene u Hrvatskoj, kako tvrdi tada bila je serija izvođača rane 2000. godine, dodavši da je pojava Ede Maajke bila značajna.
Tuzlanski reper, reprezent aktuelne hip-hop scene Frenkie u razgovoru za Klix.ba ističe da film “Stani na put” nije dokument koji će biti u muzeju, koji će obilježavati historiju repa na našim prostorima.
“Ovaj film za mene je priča Blackouta, Fm Jama i BassivityJa, napa upoznavanja, kontakati, snimanja, druženja. Jako je pozitivan film”, priča Frenkie navodeći primjer iz filma gdje on i Edo Maajka pričaju o prvom putovanju u Beograd, o Marčelovom prvom dolasku u Tuzli itd.
“Nakon tri projekcije, i prijatelji koji nas dobro poznaju poznaju komentarišu da su saznali jako puno stvari kroz film, jer sam imao osjećaj da smo sve to ispričali do sada”, kaže Frenkie.
Ninoslav Jovanović producent filma istakao je da je film jedinstveno iskustvo za sve koji su učestvovali u snimanju.
“Zahvalan sam im što su podijelili sa nama dio priča, vremena i talenta i što rade već 20 godina to što rade. Nismo htjeli napraviti film o ukupnoj sceni, snimili smo 30 sati materijala”, kazao je Jovanović.
Prema njegovim riječima film je kod publike prihvaćen bolje nego je očekivano, primjećuje se da se ljudi smiju na iste scene i u Zagrebu, i u Beogradu i Tuzli.
U dokumentarcu koji su producirali Red Bull Media House i MTV Adria, predstavljeni su pioniri i nosioci rep scene Balkana dok se vraćaju u prošlost i prisjećaju dragocjenih trenutaka.
Protagonisti filma opisuju svoj prvi dodir s hip-hop kulturom, prvi put kada su uzeli mikrofon u ruke i bacili rime, izborili se za prvi album i stvorili neraskidivu vezu sa svojom publikom.
Premijeru filma u Tuzli pratio je i afterparty na dva podija kluba Palma s akterima filma. Zagrebački DJ Phat Phillie prvi put gostuje u Tuzli večeras.
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.