Da li je moguće da su kineski Xiaomi i Huawei nadmašili Apple

550

Apple više nije najveći proizvođač smartfona u Kini, jer dvije domaće kompanije sada drže trećinu tržišta.

Kina, najveće svjetsko tržište smartfona, postala je novo bojno polje za tehnološke kompanije. Na jednom od najvećih sajmova elektronike na svijetu više od 4.000 kompanija iz trideset zemalja svijeta predstavlja posljednje inovacije. Kinesko tržište je gladno novih tehnologija.

“Privlačimo i veliki broj trgovaca iz cijelog svijeta. Svake godine nas posjeti više od 95.000 njih iz 150 zemalja”, istakao je Byron Lee iz Hong Kong Trade Development Councila.

Inovacije i prilagođavanja

Kina je lider ne samo u proizvodnji, već i upotrebi tehnologije. A popularnost smartfona čini sve jačom industriju kreiranja aplikacija.

“Pomoću ove aplikacije pratimo koliko kućni ljubimac jede i koliko je aktivan tokom dana”, kazao je izlagač Essere Li.

Na tržištu preplavljenom smartfonima, konkurencija nikad nije bila snažnija. Nekada je njime vladao Apple, a sada su primat preuzele dvije domaće tehnološke kompanije – Xiaomi i Huawei. Njima ide prihod od trećine ukupne prodaje smartfona.

“Domaće kompanije imaju mnogo prostora za inovacije i prilagođavanje uređaja, jer je Kina potpuno drugačije tržište od ostatka svijeta i traži  posebne usluge”, smatra analitičarka Nicole Peng.

Budući da je najveće svjetsko tržište smartfona, svaka kompanija ima strategiju za Kinu. Uzimajuću u obzir broj stanovnika i potražnju za telefonima, uspjeh u tom regionu vam garantira ulazak među deset najvećih svjetskih proizvođača. Zbog toga kompanije dizajn telefona prilagođavaju potrebama kineskih korisnika.

Kina predstavlja trećinu svjetskog tržišta smartfona, ali broj korisnika ove godine je prvi put smanjen. Zbog tog podatka, ali i usporavanja kineske ekonomije, analitičari smatraju da tržištu prijeti silazni trend.

“Sada je to mnogo zrelije tržište, potražnja je i dalje dobra, ali ekonomski trend u Kini sve više zabrinjava prodavače”, tvrdi Peng.

Mnogo rastućih tržišta

Kineske tehnološke kompanije pokušavaju ojačati poslovanje u inostranstvu.

“Ima mnogo rastućih tržišta, poput Indonezije, Indije i Filipina, pa tražimo partnere za veći izvoz u te zemlje”, zaključio je Parag Beeraka iz kompanije Intel.

Uprkos lošijoj poslovnoj klimi, u Kini se svaka četiri mjeseca proda stotinu miliona smartfona. Stoga će još dugo ostati u fokusu tehnoloških kompanija, bez obzira na perspektivu koju nude tržišta u razvoju.