Kia Motors najavila je osjetnu nadgradnju Rija 4. generacije. Unaprijeđeni model donosi brojne nove funkcije, koje će popraviti njegov položaj u vrlo konkurentskom razredu B. Rio združuje osvježen dizajn vanjštine i unutrašnjosti sa sigurnosnim i infotainment tehnologijama ‘velikih vozila’.
Kijin prvi benzinski blagi hibrid s inteligentnim ručnim mjenjačem ‘Clutch-by-wire’ Novi model vozačima pruža i učinkovitije nove pogone – Kijin prvi benzinski 48-voltni blagi hibrid, koji je opremljen s Kijinim novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ručnim mjenjačem.
Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Rio je važan auto za Kiju u Evropi i u svijetu, a za brojne vozače je ulazna tačka za ulazak u svijet Kije. Unaprijeđeni model je napravljen na njegovim ključnim adutima – praktičnost, kvalitet i tehnologija – s novim elektrificiranim pogonima, osvježenim dizajnom, kao i naprednim sigurnosnim i telematskim pomagalima, koja obično nalazimo u vozilima viših razreda. Uvjereni smo da će novi Rio biti uspješniji nego ikada prije.”
Unaprijeđeni Rio u Evropi u prodaji od trećeg kvartala ove godine
Prodaja unaprijeđenog Rija u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine (Q3 2020) i to sa standardnom najdužom evropskom garancijom – 7-godišnjom garancijom na cijelo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).
Pogoni Novi EcoDynamics+ benzinski blagi hibrid s novim inteligentnim ručnim mjenjačem Rio je prva Kia s pogonom koji pokreće benzinski blago-hibridni elektro motor (MHEV).
Novi pogon ‘EcoDynamics+’ djeluje u kombinaciji s Kijinim novim ‘Smartstream’ 1.0 T-GDi motorom s Kijinim 48-voltnim MHEV sistemom koji maksimizira štedljivost s pomoćnim električnim okretnim momentom i regenerativnim kočenjem.
EcoDynamics+ nastao je s ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem, koji koristi i rekuperira električnu snagu. Sistem nadomješta okretni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava ‘nedjelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za blage hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).
MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimjetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperira energiju s radilice kako bi napunio bateriju.
Novi Smartstream motor zamijeniće Riovu prošlu generaciju 1,0-litarskog ‘Kappa’ T-GDI motora. Opremljen je s Kijinom naprednom tehnologijom promjenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimjetno preklapa među različitim ciklusima sagorijevanja s obzirom na opterećenje i tako smanjuje potrošnju goriva u svim uslovima vožnje. Smartstream motor proizvodi jednaku snagu kao stari Kappa motor – 100 KS ili 120 KS – dok pruža 16% veći okretni moment kod jače verzije (200 Nm).
Novi EcoDynamics+ pogon smanjuje Riove emisije CO2 od 8,1% do 10,7% (NEDC, kombinirano) te pruža dvije izvedbe novog motora. Oba 48-voltna pogona biće opremljena sistemom načina izbora vožnje (Drive Mode Select – DMS), koji vozačima pruža izbor kako bi među opcijama ‘Eco’, ‘Sport’ i ‘Normal’ izabrali svoj preferirani način.
Rio EcoDynamics+ je i jedan od prvih modela Kia koji će dobiti novi inteligentni ručni mjenjač (iMT – Intelligent Manual Transmission). Sistem kvačila ‘clutch-by-wire’ blagom hibridu (MHEV) omogućava manju potrošnju goriva i niže emisije CO2, dok vozaču još uvijek nudi zabavnu vožnju, karakterističnu za uobičajene ručne mjenjače.
Umjesto mehaničke povezanosti iMT kvačilo kontrolira elektronički. Neprimjetno se integrira sa starterom-generatorom blagog hibrida (MHSG) i gasi motor prije nego Kijin ISG sistem zaustavi/kreni (Idle Stop & Go) tokom »cruisinga« prije zaustavljanja i tako smanjuje potrošnju goriva.
Zvanični tehnički podaci o Riovom blagom hibridu biće poznati nešto kasnije, malo prije dolaska na tržište.
Ponuda štedljivih motora; novi ‘Smartstream’ 1.0 T-GDi motor Unaprijeđeni Kia Rio donosi promjene u ponudi benzinskih motora, s manjom potrošnjom goriva, nižim emisijama CO2, i poboljšanim voznim svojstvima. Kao i ostali EcoDynamics+ modeli i Rio će u Evropi nuditi Smartstream benzinske motore – novi 1,0-litarski T-GDi motor sa 100 KS, te novu izvedbu Kijinog 1,2-litarskog atmosferskog motora, s 84 konjske snage i inovativnom tehnologijom Dual Port Injection (dvostruko ubrizgavanje goriva). Kod nižih okretaja djeluje multipoint ubrizgavanje (MPI), dok kod visokih koristi direktno ubrizgavanje (DPI), što znači da ima 4-cilindrični motor 2×4 injektore za ubrizgavanje goriva.
1.0 T-GDi motor snage 100 KS sada ide uz 6-stepeni ručni mjenjač, koji će zamijeniti dosadašnji 5-stepeni, a tu je i Kijin 7-stepeni mjenjač s dvostrukim kvačilom (7DCT).
Kijini inžinjeri su takođe unaprijedili Riov sistem stani/kreni (ISG), koji sada bolje prepoznaje vožnju u gradskim naseljima u različitim dijelovima svijeta. Novi ISG sistem, koji je povezan s kočnicom gašenjem motora dodatno smanjuje potrošnju goriva, kada kod zaustavljanja vozila sklonimo nogu s papučice kočnice i kvačila. Motor se ponovo pali kada ponovo pritisnemo obje papučice i mjenjač prebacimo u izabranu brzinu. Prethodni sistem je bio povezan samo s kvačilom. Ova mala modifikacija doprinijela je smanjenju potrošnje goriva i snižavanju emisija.
Zvanični tehnički podaci o motorima s unutrašnjim sagorijevanjem biće poznati nešto kasnije, malo prije dolaska na tržište.
Tehnologija Nova ‘Faza II’ UVO Connect telematike i napredni infotainment sistem – tehnologije, obično namijenjene modelima viših razreda Rio je dobio unaprijeđeni navigacijski sistem s ekranom na dodir i postao je jedan od prvih modela Kia u Evropi, koji će ponuditi 2. fazu inovativnog UVO Connect telematskog sistema, koji poboljšava povezivost i upravljanje različitim funkcijama vozila, što smanjuje stres na putovanjima.
Unaprijeđeni Rio je dobio veći 8,0-inčni ekran na dodir, koji zavisno od opreme vozila pruža audio informacije ili satelitsku navigaciju. Novi sistem donosi i Bluetooth povezivost dva uređaja čime omogućava istovremeno korištenje dva mobilna uređaja – jednog kao handsfree telefon uz korištenje multimedije, dok je drugi uređaj samo za upotrebu medija. Napredna funkcionalnost djeljivog ekrana korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje različitih funkcija vozila, s prilagođavanjem ekrana različitim funkcijama. Sistem kod vozila opremljenih sa 8,0-inčnim ekranom audio sistema nudi bežičnu upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto što znači da korisnicima nije potreban kabal za povezivost svog pametnog telefona.
Rio je s UVO sistemom jedan od prvih modela Kia koji nudi novu ‘Fazu II’ UVO Connect telematike. Rio vozačima omogućava pristup različitim on-board uslugama, pored saobraćajnih informacija uživo, vremenske prognoze, zanimljivih tačaka (POI), cijena goriva, kao i detalja o parkinzima na parkiralištima i uz cestu – uključujući cijene, lokaciju i raspoloživost. Sistem takođe omogućava online prepoznavanje glasa, koji nude serverske tehnologije, koje korisnicima pružaju glasovne naredbe, upotrebu bez ruku, traženje obližnjih zanimljivih tačaka, adrese, osvježavanje vremenske prognoze ili slanje tekstualnih poruka.
UVO App, koji je kompatibilan s pametnim telefonima Android i Apple, omogućava i korištenje različitih funkcija ‘Faze II’, koje vlasnicima nude i daljinsko aktiviranje različitih funkcija. Zavisno od države korisnici će moći daljinski poslati rutu vozilu prije početka putovanja, provjeriti lokaciju svog vozila te dostupati do izvještaja o vozilu i do dijagnostičkih obavještenja. Kia će više detalja o tehnologiji UVO Connect ‘Faza II’ razotkriti neposredno prije početka prodaje u trećem kvartalu 2020.
Dizajn vanjštine Suptilno osvježen – čista i elegantno dizajnirana vanjština Unaprijeđeni Rio dobio je osvježen prednji dio, koji isijava stil i sportski duh. Ostale promjene su pojednostavile oblik vozila i tako kreirale okusan i minimalističan izgled.
Rio je doživio dosta dizajnerskih promjena u 2020. godini. Osvježen dizajn je zadržao ikoničnu masku (tzv. ‘tigrov nos’), koja je sada nešto uža zbog fokusiranijeg izgleda i slaže se s nižim i širim prednjim branikom s novim kućištem maglenki. Te promjene daju prednjem dijelu vozila uglađeniji izgled, koji će na cestama nesumnjivo ostavljati samouvjereniji stav. Sve izvedbe modela dobiti će nove pune LED farove s ugrađenim dnevnim svjetlima.
Unaprijeđeni Rio dobio je dvije nove boje karoserije – sivu (Perennial Grey) i plavu (Sporty Blue) tako da je sada moguće birati među 9 boja, zavisno od specifikacija vozila i tržišta. Unaprijeđeni model nuditi će i nove 8-krake 16-inčne aluminijske naplatke.
Dizajn unutrašnjosti Obnovljena unutrašnjost s novim bojama za još veću personalizaciju Rio u kabini nudi vizuelne, materijalne i tehnološke modifikacije s kojima je kreirao prijatniji ambijent i nadgradio kvalitet. Glavna „pojačanja“ su novi i veći 8,0-inčni široki ekran i 4,2inčni digitalni ekran među mjeračima.
Rio sada pruža više mogućnosti prilagođavanja pojedincu, jer je na raspolaganju i novi plavi paket, zavisno od opreme i tržišta. Taj paket s plavim sjedištima te s dodacima na armaturnoj ploči i naslonima za ruke, koji se lijepo slažu s kontrastnim šavovima oživljava ambijent u kabini. GT-Line izvedbe nude crnu jednobojnu unutrašnjost s bijelim konstrastnim rubovima i šavovima na sjedištima, kao i armaturnu ploču s imitacijom karbonskih vlakana za upečatljiviji vizuelni učinak.
I standardne i GT Line izvedbe imaju od sada mogućnost podešavanja visine vozačevog i suvozačevog sjedišta, što onima koji sjede omogućava lakše traženje idealnog položaja.
Sigurnost Nove sigurnosne tehnologije ADAS – LFA, radarski tempomat, sistem za spriječavanje naleta i sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu Unaprijeđeni Rio je grupi Kijinih naprednih sistema asistencije (ADAS) dodao nekoliko dodatnih funkcija, kao npr. sistem za spriječavanje naleta (FCA) s prepoznavanjem pješaka, vozila i biciklista, sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), upozoravanje na dekoncentrisanost vozača (DAW) i sistem za upozoravanje na sudare s vozilima u mrtvom uglu (BCW).
Pored toga Rio sada nudi još nekoliko novih aktivnih sigurnosnih sistema za veću sigurnost putnika.
Zavisno od opreme pojedinog vozila Riov sistem ADAS uključuje najnoviju izvedbu Kijinog sistema za spriječavanje naleta (FCA), a raspoloživi su i sistem asistencije u slučaju prepoznavanja vozila u mrtvom uglu (BCA)*, inteligentni sistem za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLW), radarski tempomat (SCC)* i sistem za održavanje vozila na voznoj traci s prilagođavanjem udaljenosti od vozila sprijeda i s automatskim ubrzavanjem tokom preticanja nakon aktiviranja pokazivača smjera (LFA).
Sistem LFA u saradnji s radarskim tempomatom kontrolira ubrzavanje, kočenje i upravljanje s obzirom na vozila ispred i uslove vožnje. Sistem koji djeluje pri brzinama do 180 km/h za održavanje sigurnog razmaka do vozila ispred koristi kamere i radarske senzore, ujedno za održavanje Rija na sredini trake prati podne oznake na cesti. Rio dobija i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA)* i sistem za upozoravanje na putnika na zadnjem sjedištu kod napuštanja vozila (ROA). * radarski tempomat (SCC), BCA i RCCA su raspoloživi samo uz 7-stepeni mjenjač s dvostrukim kvačilom (7DCT).
Na kraju spomenimo da Rio, kao prvi u razredu, nudi opcijski sistem koji vozača upozorava na prvo vozilo u koloni (LVDA – Leading Vehicle Departure Alert). Ako vozač zaustavi Rija u zgusnutom saobraćaju ili na crvenom svjetlu, sistem vozača upozorava ako se vozilo ispred njega pomjeri, a vozač Rija to ne primijeti. To spriječava eventualnu nelagodnost ili nervozu kod ostalih nestrpljivih vozača koji ga ‘upozoravaju’ da krene.
Unaprijeđeni Rio je standardno opremljen Kijinim pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM), elektronskim sistemom stabilnosti (ESC), kontrolom kočenja u zavojima (CBC) i sistemom za održavanje vozila u zadatom pravcu (SLS – Straight-line Stability), koji vozačima pomažu kontrolirati vozilo kod kočenja i zavijanja. Unaprijeđeni model je opremljen sa šest sigurnosnih zračnih jastuka i ISOFIX sidrištima.
Visoko.co.ba/federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.