Crne mrlje koje se presijavaju svakodnevan su prizor na mnogim parkinzima i u garažama. Mogli bismo reći da automobil na neki način počne označavati teritoriju kad počne da mu curi ulje ispod mjenjača.
Ali, humor na stranu, ovo može biti sasvim bezazlen problem, ali i problem koji može donijeti mnogo kvarova, čak i kvar na motoru.
Ulje se u vozilo dosipa za niz funkcija, uglavnom je to kako se određeni dijelovi ne bi previše trljali jedan od drugi bez ikakvog maziva, što bi dakako, donijelo ogromnu štetu, ali i kako bi se hladio određeni sistem, kako bi se spriječila buka ili korozija.
Ako su se masni tragovi odjednom pojavili ispod vašeg vozila, odnosno ispod njegovog prednjeg dijela, vrijeme je da čim prije odvezete svoj automobil automehaničaru. Iako je problem ponekad bezazlen, u većini slučajeva potrebna je određena intervencija. Možete pričekati nekoliko dana kako biste utvrdili je li količina ulja kojeg vaš limeni ljubimac ispušta stalna ili se povećava ili smanjuje. Ako se povećava, svakako ga trebate odvesti majstoru kako bi pregledao i vidio o čemu se radi. Ako se ulje pojavilo jednokratno i od tada više ne ili se količina smanjuje, razlozi mogu biti sljedeći:
– Neopreznost prilikom dosipanja ulja – ako ste to radili sami ili su vam to radili u radionici u kojoj nemaju najbolje uslova, može se dogoditi da kod dolijevanja ulje jednostavno ne uđe tamo gdje bi trebalo već dio ode pokraj otvora.
– Stari poklopac ulja – ako je dotrajao, star i popucao poklopac, može propuštati ulje, posebno kada se automobil dosta ljulja, što je zapravo stalno. Osim poklopca koji propušta, u veoma lošem stanju mogu biti i gumice oko poklopca koje će takođe ispuštati ulje.
– Neispravna šipka za mjerenje ulja – šipka za mjerenje ulja mora dobro sjesti u posudu, ali ponekad dio ispod čepa ne ‘dihta’ dobro jer je istrošen pa iz tog razloga može doći do kapanja ulja.
– Nedovoljno pritegnut filter ulja – prilikom zamjene ulja mora se promijeniti i sam filter, a do njega uglavnom mogu doći samo mehaničari. Ako mehaničar nije posao odradio kako treba, kroz nedovoljno pritegnuti filter ulja može doći do kapanja.
Ako ste utvrdili da je problem kapanja ulja ispod automobila stalno prisutan i čak se pojačava, što prije svoje vozilo odvezite kod automehaničara. Neki od problema koji se mogu na ovakav način detektovali su:
– Oštećeno korito motora – ovo je najistureniji dio na motoru pa je kao takvo moguće da napukne, na rimjer prilikom nailaska na kakvu izbočinu na putu. U zavisnosti o vrsti napuknuća isticanje ulja može biti obilno ili na sitno.
– Semering koji se mora promijeniti – radi se o vrlo jeftinom dijelu, ali promjena svih ili nekog od semeringa košta veoma mnogo (ruke su skupe). Semering služi kako bi na mjestu držao pokretne dijelove motora i ima ih nekoliko u svakom motoru.
– Turbopunjač – danas turbopunjači postaju sve manji, a od njih se očekuje sve više. Oni se podmazuju iz istog izvora ulja kao i ostatak motora i na sebi imaju dovodnu i odvodnu cijev ulja koje mogu popustiti zbog iznimno velike sile i pritiska koji se ondje stvaraju.
Ovo su dakle samo najčešći problemi s kapanjem i curenjem ulja. Ne treba odmah paničiti, ali ako vam automobil pušta konstantno, svakako ga čim prije odvedite automehaničaru.
Visoko.co.ba/nezavisne.com
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.