Volvo Trucks predstavlja četiri nova kamiona sa jakim fokusom na okolinu, sigurnost i produktivnost vozača. Četiri teška kamiona, Volvo FH, FH16, FM i FMX, predstavljaju oko dvije trećine isporuka firme Volvo Trucks.
Očekivani porast potražnje za transportom stavlja pritisak na dostupnost vještih vozača širom svijeta. U Evropi, na primjer, procjenjuje se da je oko 20% svih radnih mjesta za vozače upražnjeno. Da bi pomogla klijentima da regrutuju i zadrže najbolje vozače, firma Volvo Trucks se snažno fokusirala na razvoj novih kamiona kako bi ih učinila bezbjednijim, efikasnijim i atraktivnijim radnim alatom za kvalifikovane vozače.
Različiti modeli kamiona u asortimanu firme Volvo Trucks su dostupni uz mnogo različitih modela kabina i mogu da se optimizuju za širok asortiman primjena. U dugolinijskim kamionima kabina je vozaču često drugi dom. U kamionima za regionalni transport često služi kao mobilna kancelarija, a kamioni su u građevinarstvu robusni i praktični radni alati. Zbog toga su vidljivost, udobnost, ergonomija, nivo buke, manevrisanje i bezbjednost bili ključne tačke fokusa kada je Volvo razvijao sve nove modele kamiona. Spoljašnjost kamiona je također poboljšana da bi odražavala svojstva novih kamiona i stvorila atraktivan opšti dizajn.
Nova kabina koja nudi više prostora i poboljšanu vidljivost – Volvo FM i Volvo FMX
Novi kamioni Volvo FM i Volvo FMX imaju potpuno novu kabinu, kao i mnoge funkcije instrument table kao njihovi veći Volvo parnjaci. Njihova unutrašnja zapremina je povećana za više do jednog kubnog metra, što obezbjeđuje bolju udobnost i više radnog prostora. Vidljivost je sada još bolja zbog većih prozora, spuštene linije vrata i novih retrovizora.
Volan je opremljen funkcijom nagiba stuba volana koja omogućava da se položaj za vožnju pojedinačno prilagodi u većoj mjeri. Donji krevet u spavaćoj kabini je pozicioniran više nego ranije, što povećava udobnost i omogućava dodatni prostor za skladištenje ispod. Dnevna kabina ima novi 40-litarski odeljak za skladištenje sa unutrašnjim osvjetljenjem na zadnjem zidu. Kabina je još više poboljšana kroz ojačanu izolaciju koja pomaže u zaštiti od hladnoće, toplote i buke, dok sistem za klimatizaciju koji kontroliše senzor sa filterom od aktivnog uglja obezbjeđuje dobar kvalitet zraka u svim uslovima.
Svi modeli su opremljeni novim interfejsom za vozača
Oblast za vozača sada ima potpuno novi interfejs za informisanje i komunikaciju, a cilj mu je da olakšava pregled i upravljanje različitim funkcijama, što znači manje stresa i odvlačenja pažnje. Instrument tabla je potpuno digitalna sa ekranom od 12 inča koji olakšava vozaču da izabere potrebne informacije u bilo kom trenutku. Nadohvat ruke vozaču se nalazi dodatni bočni ekran od 9 inča koji je dostupan za Infotainment, navigaciju, informacije o transportu i praćenje kamere. Funkcije mogu da se kontrolišu pomoću dugmadi na volanu, glasovne kontrole ili ekrana osjetljivih na dodir i ekrana na kontrolnoj tabli.
Poboljšani bezbjednosni sistemi za pomoć pri izbjegavanju udesa
Bezbjednost je dodatno poboljšana pomoću funkcija kao što su prilagodljiva duga svjetla u Volvo FH i Volvo FH16 kamionu. Volvo Trucks je prvi proizvođač kamiona koji je pokrenuo to rješenje. Sistem poboljšava bezbjednost svih učesnika u saobraćaju tako što automatski onemogućava izabrane segmente LED visokih svjetala kada se kamion približi nadolazećem saobraćaju ili drugom vozilu od pozadi.
Vožnja je također olakšana poboljšanom prilagodljivim tempomatom (ACC) za brzinu do 0 km/h i tempomatom za nizbrdicu koji automatski aktivira kočnice kada je potrebna dodatna kočna snaga da bi se održala stalna brzina nizbrdo. Kočni sistem sa elektronskom kontrolom (EBS), koji je preduslov za bezbjednosne funkcije kao što je kočni sistem za vanredne situacije i elektronska kontrola stabilnosti, sada je standardan na novom kamionu. Volvo dinamičko upravljanje, sa bezbjednosnim sistemima pomoćna funkcija za kretanje u traci i pomoćna funkcija za stabilnost, također je dostupno kao opcija. Sistem za prepoznavanje znakova na putu otkriva saobraćajne znakove, kao što su zabrane preticanja, tipovi puta i ograničenja brzine i prikazuje ih na instrument tabli.
Vidljivost može da se dodatno poboljša dodavanjem kamere u uglu putnika koja pruža komplementaran pogled na stranu kamiona na bočnom ekranu.
Efikasan motor i alternativne pogonske grupe
Za transportne firme je važna i životna sredina i ekonomičnost. Pošto neće postojati jedan jedinstveni izvor energije koji rješava sve probleme oko klimatskih promjena i pošto će različiti segmenti i zadaci transporta zahtijevati razna rešenja, nekoliko tipova kamiona će nastaviti da postoje paralelno u doglednoj budućnosti.
Na mnogim tržištima Volvo FH i Volvo FM su dostupni sa motorom na tečni prirodni gas koji ispunjava standard Euro 6 i koji nudi ekonomičnost u potrošnji goriva i performanse koji su ekvivalentni odgovarajućim Volvo dizel kamionima, ali uz znatno manji uticaj na klimu. Gasni motor može da radi na biogas, koji smanjuje emisiju CO2 do 100 odsto, ili na prirodni gas koji smanjuje emisiju CO2 do 20% u poređenju sa ekvivalentnim Volvo dizel kamionima. To se odnosi na emisiju izduvnih gasova iz vozila tokom korištenja, od rezervoara do točka.
Novi Volvo FH također može da se prilagođava pomoću novog ekonomičnog Euro 6 dizel motora koji je uključen u paket i-Save koji omogućava značajnu uštedu goriva i manju emisiju CO2. Pri dugolinijskom transportu, na primer, novi Volvo FH sa i-Save funkcijom kombinuje novi D13TC motor sa paketom funkcija i može da ostvari uštedu goriva do 7%. Ima poboljšanja i za Euro 3 i 5 verzije sa funkcijama kao što je Volvo pomoć za obrtni moment.
Visoko.co.ba/klix.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.