Moramo priznati da Kia sa svakim modelom vidno napreduje, kako sa modernim dizajnom tako i sa kvalitetom. Na test smo dobili urbani crossover XCeed, najnoviji član Ceed porodice. Mnogi bi naveli da je to samo obični Ceed na “steroidima”, međutim stvarnost je bitno drugačija.
Jedini dio karoserije, koji je preuzet od 5-vratnog hatchbacka, prednja su vrata, ostalo je sve jedinstveno za XCeed. Bočno je primjetan relativno dug pokrov motora koji se proteže do A stuba iza prednjih točkova, što daje vozilu sportsku, unazad zategnutu siluetu. Dok je međuosovinski razmak jednak kao kod svih izvedbi Ceeda (2.650 mm), prednji i zadnji prevjes XCeeda duži su u odnosu na hatchback–sprijeda za 25 mm(905 mm), a pozadi za 60 mm (840 mm).
Ravna linija zadnjeg kraja, asocira kao da se radi o fastbacku, i rub prtljažnih vrata je postavljen 60 mm više nego kod hatchback varijante naglašavaju dinamičan oblik zadnjeg kraja crossovera.
Kia XCeed pored LED prednjih svjetala koja dolaze već u osnovnom paketu u svojoj osnovnoj opremi nudi zaista dosta opreme. Atraktivan dizajn, praktičnost, unutrašnji prostor, dobre vozne osobine, te provjerena KIA kvaliteta i naravno garancija od 7 godina.
Tokom testa smo se uvjerili da novi urbani crossover, kombinira praktičnost sportskog terenca sa sportskim karakterom i upravljivošću hatchbacka. Novi crossover, koji je alternativa tradicionalnim sportskim terencima, nudi uporediv nivo prostranosti za putnike i prtljag.
Testni model je bio opremljen sa trocilindričnim 1.0 T-GDi turbo benzinskim motorom sa 88,3kW/120 KS, te najvećim obrtnim momentom od 172 Nm pri 1.500–4.000o/min. Naizgled slabašan motor, al je u praksi sasvim solidno odrađivao sve što mu papučicom gasa zadajete. Ubrzanja od 50 do 100 km/h iznenađujuće lako savladava, dok se mala zapremina pogonskog agregata osjeti na većim brzinama i kada se u automobilu nalaze četiri odrasle osobe. Iako navedeni motor zadovoljava skoro sve potrebe prosječnog vozača, naša preporuka bi bi bila da se razmisli o malo snažnijoj motorizaciji, kao što je 1.4 T-GDi od 140 “konjskih snaga”. Tokom testa u različitim uslovima vožnje ostvarlili smo prosječnu potrošnju od 6 do 7,1 litra.
Zadržat ćemo se na pogonskim jedinicama, Kia model XCeed nudi u tri turbo benzinske varijante tocilindraš 1,0 T-GDi (120 KS), te četverocilindraše 1,4 T-GDi od 140 KS, dok je najsnažniji model od 204 KS pogonjen sa 1,6-litarskim T-GDi motorom. Kada su dizeli u pitanju, tu Kia nudi samo 1,6 litarski CRDi pogonski agregat. Radi se o najčišćem dizelskom motoru koji je Kia ikada napravila, a ujedno je i najštedljiviji u ponudi ovog modela. 1,6-litarski motor Smart stream nudit će se u dvije izvedbe – sa 115 KS i 136 KS.
U unutrašnjosti je ugodno za sve putnike. Evolucija ovog korejskog proizvođača se vidi sa svakim novim modelom, pa ni XCeed nije izuzetak. Sve je na dohvat ruke, multimedijalni ekran je dobro pozicioniran i jednostavan za korištenje. Materijali mekani na dodir su svuda oko vas, a i završna obrada je na iznadprosječnom nivou. Naravno, ima tu i tvrde plastike, ali je ona vješto skrivena u donji dio kontrolne table, te ne smeta ukopnom utisku.
Prednja sjedišta su udobna, dobro drže u krivinama, a vozač lako nađe idealan položaj za vožnju uz pomoć multifunkcionalnog volana podesivog po visini i dubini.
Zamjerka je na malo slabiju zvučnu izolaciju od motora, jer trocilndraš na visokim obrtajima prilikom većih brzina, pravi malo više buke. Također, ovjes je malo tvrđi pa je prelazak preko ležećih policajaca i udarnih rupa više primjetan u unutrašnjosti, posebno putnicima na zadnjoj klupi. To ćemo najviše pripisati aluminijumskim felgama od 18-cola kojim je testni XCeed bio opremljen, pa mislimo da je za naše (ne)uslove na cestama bolja opcija sa felgama od 16-17 cola.
Kia XCeed, napravljen na osnovi Ceeda, kao jednog od najprostranijih vozila u kompaktnom razredu, nudi puno prostora u unutrašnjosti za putnike koji sjede sprijeda i pozadi. S položajem bokova koji su na svakom sjedalu postavljeni 44 mm više nego kod Ceeda nudi lakše ulaženje i izlaženje iz vozila. Staklene površine u obliku polumjeseca i fastback krovna linija omogućavaju onima koji sjede pozadi svijetao, prozračan ambijent i više prostora u predjelu glave od konkurencije.
Duži zadnji prevjes XCeeda zaslužan je za duži prtljažnik, čija zapremina iznosi 426 litara(VDA), što je 31 litra više nego kod Ceeda i tek malo manje nego kod najprodavanijeg kompaktnog sportskog terenca u Evropi.
XCeedov izbor naprednih tehnologija s područja sigurnosti, povezivosti i infotainmenta čine ga jednim od tehnološki najopremljenijih predstavnika u svojem razredu. Raspoloživa pomagala stvorena su kako bi nudila sigurniju i manje stresnu vožnju i pružali lagodnije upravljanje.
Ovisno o opremi na raspolaganju je audio sistem sa zaslonom na dodir od 8,0 do 10,25 inča koji pruža funkcije kao npr. Android Auto, Apple CarPlay ili infotainment. Testni model je bio opremljen sa paketom opreme EX Flow, koji je sadržavao ekran od 8 inča, grijana i složiva bočna ogledala, grijan upravljački obruč, grijanje prednjih sjedišta, dvozonskom klimu i još dosta opreme koju možete pročitati u nastavku teksta.
Kada je cijena u pitanju, XCeed je skuplji od standardnog Ceeda, ali je zato dosta atraktivniji. Tako da se cijena testnog modela sa paketom opreme EX Flow sada nudi po akcijskoj cijeni od 38.990 KM (doplata za boju 800 KM).
Paket opreme EX Flow:
SIGURNOST: Bezbjednosni vazdušni jastuci za vozača i suvozača (suvozačev sa mogućnošću isključivanja), Bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavjese, Elektronska kontrola dinamičke stabilnosti ESC sa TCS-om (sistem protiv proklizavanja) i VMS (pomoćni stabilizacioni sistem), ABS sistem kočenja sa elektronskom raspodjelom kočione sile – EBD i sistemom pomoći pri naglom kočenju – BAS, Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HAC), 16” prednji kočioni diskovi i 14” zadnji kočioni diskovi, Elektronska blokada motora protiv krađe, Prekid dovoda goriva u slučaju sudara, Automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara, Sigurnosni pojasevi sa zatezačima, Ručna parking kočnica, Elektronska parking kočnica (EPB), Sigurnosni alarmni uređaj, TPMS (sistem nadzora pritiska u pneumaticima), Rezervni točak
UNUTRAŠNJOST: Prednji i zadnji prozori sa automatskim spuštanjem/podizanjem i sistemom protiv blokiranja, Krovna pregrada za sunčane naočale, Svjetlo za čitanje naprijed i nazad, Sjenilo na vozačevoj i suvozačevoj strani sa ogledalima i svjetlom, Nasloni za glavu podesivi po visini, Upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, Upravljač podesiv po dubini i visini, Upravljač sa prekidačima audio uređaja, Grijanje volana, Sjedišta u kombinaciji tkanine i vještačke kože B-tip, Vozačevo sjedište podesivo po visini, Suvozačevo sjedište podesivo po visini, Prostor za odlaganje na zadnjem dijelu prednjih sjedišta, Zadnja klupa sklopiva i djeljiva u odnosu 60:40, Središnji naslon za ruku sa držačem za čaše, Središnji naslon za ruku, sa podesivim klizačem, Kuke za fiksiranje mreže u prtljažniku, Hromirane unutrašnje ručice vrata, Prednja konzola visokog sjaja, USB priključak na središnjoj konzoli.
SPOLJAŠNOST: 18” aluminijumski naplaci, Automatsko paljenje prednjih svjetala, Dnevna LED svjetla, poziciona LED svjetla, Zadnja LED svjetla, LED bi-funkcionalna projekcijska svjetla, Spojler sa LED HMSL svjetlom, Zadnja LED svjetla za maglu, Prednja svjetla za maglu, Zatamnjena stakla, Električno podesiva i grijana vanjska ogledala u boji vozila, Automatski preklopiva širokougaona vanjska ogledala, Pokazivači smijera smješteni na vanjskim ogledalima, Krovni nosači, Dodatno zatamnjena stakla.
UDOBNOST: Daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem, 3 x 12V utičnice za punjenje, Držač za čaše u prednjem dijelu, Automatski klima uređaj sa dvije zone i odmrzavanjem vjetrobranskog stakla, Otvori za grijanje zadnjeg dijela, Audio sistem sa 8” LCD displejom osjetljivim na dodir; povezivanje sa pametnim telefonom (Android Auto i Apple Carplay), Bluetooth® povezivanje sa funkcijom glasovnog upravljanja, radio prijemnik, USB priključak, 2 prednja zvučnika, 2 zvučnika u zadnjim vratima i 1 visokotonac, Bluetooth uređaj sa prepoznavanjem glasa, Putni računar sa 4,2” Supervision LCD displejom i reostatom, Tempomat, Drive Mode Selection – izbor načina vožnje (samo na DCT mjenjaču), Unutrašnji retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem, Senzor za kišu, Kamera za vožnju unazad sa prikazom na ekranu audio uređaja, Zadnji parking senzori sa zvučnim upozoravanjem i mogućnošću isključivanja, Grijanje prednjih sjedišta, USB brzi punjač (samo sa DCT mjenjačem).
Visoko.co.ba/federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.