Sve se češće postavlja pitanje perspektive električnih automobila u odnosu na benzince i dizelaše, ali jesu li automobili na vodik, zapravo, prava budućnost brzog i učinkovitog prijevoza koji ne zagađuje životnu sredinu.
O kakvom je gorivu riječ?
Automobili na vodik opremljeni su baterijom koja skladišti vodik i kisik. Kao pogon koriste se voda i energija koje nastaju uslijed kemijske reakcije između spomenutih elemenata. Iz auspuha ovakvih vozila izlazi samo voda, dok vodik predstavlja pogonsko gorivo. Svakim punjenjem, vozilo je u stanju pronaći 320 do 405 km, piše Euronews.
Je li struja pouzdanije “gorivo”?
Konvencionalni tipovi električnih automobila, poput Nissan Leafa, BMW i3 i Tesle, posjeduju baterije koje se napajaju na sličan način kao i mobilni telefoni. Ako dođe do kvara, mnogi električni automobili imaju sposobnost upotrijebiti toplinsku energiju proizvedenu baterijom kao privremeni pogon. Ipak, ovakvim vozilima nužno je novo napajanje nakon prijeđenih 160 do 500 km. Standardnim električnim vozilima potrebno je i do 12 sati dok im se baterija u potpunosti ne napuni. S druge strane, punjenje vodikom traje nekoliko minuta.
Što su prednosti, a što mane automobila na vodik?
U pogledu dometa, vozila koja pokreće vodik u blagoj su prednosti u odnosu na električna, ali zaostaju za njima kada je riječ o karakteristikama, cijeni i dostupnosti stanica za punjenje. Infrastruktura nužna za postavljanje stanica za punjenje vodikom je manje isplativa, s obzirom na činjenicu da pristupačnost električne mreže olakšava postavljanje punjača za električne automobile.
Dok je električne automobile moguće puniti kod kuće, isto nije moguće u slučaju vozila na vodik. Također, vodične gorivne stanice jako su skupe, a postoji i bojazan u vezi sa skladištenjem vodika jer je lako zapaljiv pa predstavlja ozbiljan sigurnosni rizik.
Kakve su šanse za buduću proizvodnju automobila na vodik?
Milion električnih automobila prodano je širom svijeta. Za to vrijeme, tek nekoliko desetaka hiljada vozila na vodik je u opticaju. Ipak, na pojedinim svjetskim tržištima, tvrtke poput Toyote, Honde i Hyundaija već plasiraju svoje modele s pogonom na vodik.
Ono što zaustavlja uspjeh ovakvih automobila jest i trenutna tehnologija kojom se vodik stvara, a koja koristi tri puta više energije pri proizvodnji, nego što je pruži dobijeni vodik.
Visoko.co.ba/klix.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.