Uz neosporne dokaze da klimatske promjene postoje i da globalne emisije štetnih gasova još nisu dostigle svoj vrhunac, krajnje je vrijeme da počne da se radi na smanjenju emisija ugljen-dioksida (CO2).
Određeni broj kompanija se uhvatio u koštac sa izazovom smanjenja emisije ugljen-dioksida na nulu, ali činjenica je da industrija više nema izbora.
Svi moraju time da se pozabave, jer je u suptrotnom budućnost dovedena u pitanje. To je jedini način da nastavimo naprijed!
Šta je to što proizvođači automobila preduzimaju kako bismo napravili korak napred ka čistijoj budućnosti?
Proizvodni pogoni
Teška industrija koristi mnogo energije i resursa. Toyota i Volvo su se pridružili Renou u izazovu “Proizvodni pogoni sa nula emisije”. Cilj je da automobilski proizvodni pogoni polako postanu središte nulte emisije i ove kompanije se odlučne u svojoj odluci da to dostignu.
Neke uobičajene oblasti od značaja su smanjenje upotrebe energije proizvođača, smanjenje emisija u novim vozilima i smanjenje upotrebe neobnovljivih resursa.
Resursi su u prošlosti pravljeni od neobnovljivih izvora. Sadašnji cilj je da se koriste obnovljivi ili reciklirani materijali, kad god je to moguće. Bitno je da taj materijal može ponovo da se koristi nakon što automobil završi svoj životni vijek – prenosi AutoGuru.
Reciklirani materijali
Nissan, Toyota, Subaru, BMW i Ford koriste reciklirane materijale za svoje automobile. Sjajno je vidjeti da se velike automobilske kompanije trude da pronađu genijalne i inovativne načine da plastični otpad pretvore u materijale vrhunskog kvaliteta.Oni kreiraju proizvode koji se mogu staviti u ili na automobil.
Ove inovacije u procesu proizvodnje eleminišu plastiku za jednokratnu upotrebu. Kompanija Ford na svoje automobile iskoristi preko 1.2 milijarde recikliranih boca godišnje. Ne reciklira se samo plastika, već i obnovljiva biljna vlakna koja se koriste kao zamjena za neobnovljive materijale. Sekundarni proizvodi od šećerne trske i biljke agave se koriste kao izvor za proizvodnju bioplastike. I predmeti poput dijelova iz starih električnih uređaja se mogu ponovo upotrebiti i prilagoditi za upotrebu u automobilu.
Na kojim dijelovima automobila se koriste reciklirani materijali?
Korištenje recikliranog materijala na nestrukturnim komponenatama smanjuju težinu cijelog vozila. Proizvođači traže načine da smanje količinu otpadnog metala koji ostaje. Neiskorišteni lim koji se prije bacao, sada se skuplja i reciklira, i od njega se prave novi paneli.
Recikliran materijal se koristi na više dijelova automobila:
Štitnik motora,
Kućište čistača vazduha,
Ventilatori motora i njihova kućišta,
Obloga luka na točkovima,
Materijal i jastuci za sjedišta,
Zvučna izolacija ispod haube
Kontrolna tabla i centralna konzola,
Unutrašnji dijelovi vrata,
Tepisi i patosnice,
Ventili za temperaturu klima uređaja,
Rezervoar od ugljeničnih vlakana.
Kraj života
U prošlosti kad bi automobili završili svoj vozački vijek, većina materijala nije mogla da se razdvoji, poporavi i reciklira. Danas se razvijaju nove strategije kako bi se komponente lakše razdvajale i ponovo koristile. Korišćene komponente više ne idu na otpad nego se iznova recikliraju.
Visoko.co.ba/nezavisne.com
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.