S nestrpljenjem očekivana peta generacija Renault Clija konačno je predstavljena javnosti na Salonu automobila u Ženevi.
Ovaj već generacijama omiljeni gradski mališan naizgled se ne razlikuje puno od svog prethodnika, no samo na prvi pogled. Pogledajmo što je novo na novom adutu francuskog proizvođača.
Elegantniji je i dinamičniji iz svih kutova. Novi model dobiva na izražajnosti, a zadržava uglađeni profil. Na prednjoj strani poklopac motora ima rebrasti profil. Prednja maska je veća, a prednji odbojnik je izraženiji te s velikim otvorom za dobro hlađenje motora.
Novi Clio dolazi sada samo u izvedbi s petero vrata, a njegove dimenzije su: dužina 4050, širina 1798, visina 1440, uz međuosovinski razmak od 1583 milimetra. Dakle, kraći je za 12 milimetara od prethodnika, ali je iznutra puno prostraniji. Njegova vanjska visina je spuštena od osam do 48 milimetara na kraju stražnjeg spojlera radi bolje aerodinamike i atletskijeg izgleda. 17-inčni kotači (ovisno o verziji) još više poboljšavaju njegov dinamičan izgled.
Pojedinosti, kao što su antena u obliku peraje morskog psa, prednja LED svjetla, stražnji poklopac i kromirani obrub bočnih prozora, služe modernizaciji eksterijera i poboljšanju percipirane kvalitete. Potpuno novi Renault Clio prvi je model koji je izgrađen na novoj modularnoj platformi CMF-B. Razvijena početkom 2014. u Technocentru u Guyancourtu, obuhvaća 85 posto novih dijelova u usporedbi s platformom prethodne generacije Clio.
Prednja svjetla novog modela Clio su agresivnija, koriste se samo LED diode i imaju isti C-oblik kao i njegov veći brat Megane. Druge, manje promjene također čine da se automobil više osjeća premijerno. Renault je ubrizgao više detalja i malo više agresivnosti u područje stražnjeg svjetla. A novi dizajn, sa suženim krovom, ima dodatni učinak poboljšanja aerodinamičnih performansi novog Clija na 0.64 cda – za što Renault tvrdi da je najbolje u klasi.
Nove fotografije pokazuju ovaj mali francuski automobil u cijeloj njegovoj raskoši: posebno u pogledu interijera. Ovdje proizvođač govori o takozvanom ‘pametnom kokpitu’. Glavna značajka je veliki središnji displej Easy Link. Sa svojih 9,3 inča, on nadilazi ne samo veličinu displeja svih malih automobila, nego i one Renaultovih top modela Talisman i Espace. Više mekanijih i prstima ugodnijih površina te konzola s manjim tipkama različitih funkcija dizajnirano je kako bi značajno poboljšale unutrašnjost u odnosu na prethodnika.
Iza redizajniranog upravljača nalaze se digitalni instrumenti u standardnom, za sve modele novog Clija 7-inčnom formatu ili uz nadoplatu u 10-inčnom formatu s naprednim funkcijama. Iako nova generacija kola upravljača ima više upravljačkih tipki, Renault se ne odriče upravljanja funkcijama radiouređaja. Sve varijante isporučuju se s elektroničkom ručnom kočnicom, čime se omogućuje više mjesta na središnjoj konzoli od standardne izvedbe s polugom. Brojni priključci za multimedijske uređaje i prostor za induktivno punjenje danas su u trendu. Volumen prtljažnika raste na 391 litru – što je najviše u odnosu na konkurentske male automobile. Nova sjedala dizajnirana su kako bi poboljšala udobnost, a kvalitetniji materijali upotpunjuju unutrašnjost Renault Clija.
Novi Clio dostupan je sa širokim izborom benzinskih motora (SCe 65 i 75, TCe 100, te TCe 130 GPF) – i svi oni su novi u asortimanu – te dizelskim motorima (Blue dCi 85 i 115). Dakle, raspon snage u svim motorima kreće se od 65 KS pa sve do 130 KS. Motori se odlikuju najsuvremenijom tehnologijom koja zadovoljava najnovije standarde te se mogu pohvaliti najnižom potrošnjom goriva i emisijom štetnih plinova u tom segmentu.
Osim toga, novi Clio bit će dostupan s hibridnim pogonom E-TECH od 2020. godine. Kako bi u potpunosti zadovoljili svoje potrebe, kupci će moći birati između devet kombinacija motora i mjenjača.
S motorima 1.0 TCe i 1.3 TCe, koje su razvili Renault-Nissan-Mitsubishi, kao i motorom E-TECH, koji je dizajnirao Renault, novi Clio savršeno utjelovljuje sinergiju Renault grupe i njezinih partnera.
Visoko.co.ba/Federalna.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.