Ne tako davno, novogodišnje želje ljudi bile su potpuno drugačije od današnjih, kada želimo putovanja, tehnološke gadgete, uspjeh u karijeri i sl. Djeca, pak, danas sanjaju u mobitelima i tabletima, LEGO kockama, biciklima, no nekad bi ih usrećila i obična kutija maramica… No, vrijedi istaći tada su bili popularni i radioaktivni pokloni za najmlađe.
Pokloni za žene
Mnogobrojne žene su, sudeći po reklamama u prošlosti, pisale Djeda Mrazu sa željom da za Novu godinu dobiju dasku za peglanje i to od nehrđajućeg čelika ili set za ručavanje, nož za puter ili za ljuštenje jabuke. Također, izuzetno su bile popularne i trake za kosu.
Reklame su zvučale prilično stereotipno: “Kada ste bile male, jedino što ste željele jeste da dobijete lutku za praznike. Sada možete da sanjate – da izgledate kao takva lutka.”
Ženama su se nudili i sredstva za čišćenje cipela, čarape, a umjetnici su pokušali na sve načine da privole žene da kupuju šminku. Koristili su časne sestre, koje obično nisu veliki potrošači kozmetike, da reklamiraju parfimisani puder. Kompanija Sargol je tako pokušavala da ubijedi žene da će im se okolina uvijek diviti – samo ako koriste njihove proizvode.
Nešto i za muškarce
Kada bi kuća bila konačno sređena, prelazilo se na muške poklone – cigarete, lule i papuče. Ali muškarac nije prikazivan kao žena, on se navodno nije toliko oduševljavao poklonu. Naravno, barem su ga tako reklame predstavljale.
Cigarete, oprema za brijanje i pidžame su bile visoko na listi za kupovinu. U reklamama su čak tvrdili kako su doktori došli do zaključka da muškarci koji puše lulu žive mnogo duže.
Neki pokloni su bili za cijelu porodicu. Nije postojala situacija, tvrdili su kreatori reklama, da vam ne zatreba termos. Za koga kod da kupujete – termos je prava stvar. Dobiti novi telefon za praznike 30-tih godina prošlog vijeka je bilo sjajno. Ručni mikrofon – tako su ga 1933. godine zvali, bio je omiljeni poklon dobrostojećih Britanaca, koji su ga naručivali masovno. Šarmantan i koristan – ovako su ga prodavci najčešće reklamirali.
Pokloni za djecu
Omiljeni praznični pokloni u prošlosti za djecu, barem u reklamama kupovali su se pomalo dosadni pokloni – poput kutije maramica.
Gilbertov komplet za izlivanje stakla nazivan je – fascinantnom i poučnom zabavom, dok su ostali pokloni mahom podrazumijevali set olovaka ili komplet za hemiju. Često su sadržavali i uputstva – kako napraviti eksploziv, ali samo za vježbanje.
Ovi pokloni su omogućavali djeci da eksperimentišu kao u laboratoriji, a među reklamama su bile zanimljive i one koje su pominjale da dječaci mogu da se oprobaju sa nuklearnim reaktorima.
Jedna od igrica je čak podrazumijevala da se po sobi traže radioaktivni dijelovi koji su skriveni. Možda manje zanimljiv, ali definitivno koristan poklon su bile i bombone Fox's Glacier Mint. Reklamirali su ih kao idealne za dječije rođendane, kada svi pojedu previše. Slično je bilo i za Božić.
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.