BiHU 56 škola u BiH postoji sistem dvije škole pod jednim krovom

U 56 škola u BiH postoji sistem dvije škole pod jednim krovom

Iako je prošlo dvadeset godina od kako je uveden segregacijski oblik obrazovanja u Bosni i Hercegovinu, koji je danas poznat kao fenomen “dvije škole pod jednim krovom”, a tada uveden kao privremeno rješenje nakon ratnih sukoba, u BiH još uvijek je 56 takvih škola.


videoprilog Anela Husnića (Federacija danas)

Značajni pomaci nisu napravljeni osim pozitivnog primjera u Brčko Distriktu i Žepču te već globalno poznate protestne borbe učenika u Jajcu koji su odbili da se školuju u različitim školama i na taj način spriječili daljnje podjele.

Ovaj fenomen Misija OSCE-a u BiH identificirala je kao najvidljiviji primjer diskriminacije u obrazovanju u BiH, te iako su svjesni potrebe osiguranja ljudskih prava poput izučavanje vlastitog jezika i historije to ne smije, ističu, biti opravdanje za diskriminaciju.

Ovo “privremeno” rješenje nametnuto je od međunarodne zajednice kako bi se našao način za uspostavljanje bilo kakvog obrazovanja, ali danas međunarodna zajednica nema mandat da to rješenje i ukine nego pozivaju lokalne vlasti na rješenje tog pitanja.

Misija OSCE-a sačinila je sveobuhvatan Izvještaj o ovom pitanju kojeg je danas prezentirala medijima, predstavnicima međunarodne zajednice i drugima kada su još jednom naveli brojne preporuke i obećali da će nastaviti pružati podršku u rješenju tog pitanja.

Šef Misije OSCE-a u BiH Bruce Berton pojasnio je da je fenomen “dvije škole pod jednim krovom” prisutan u osnovnim, srednjim, centralnim i područnim školama širom BiH, a one variraju u smislu obilježja, veličine, lokacije, no svima je zajednička sistematična diskriminacija.

– Ovo je najizraženiji primjer načina na koji se manipulira mladima u ovoj državi u korist etno-nacionalističkih politika – kazao je Berton koji je pozvao domaće vlasti da pronađu dugoročno rješenje za okončanje ove situacije.

Napomenuo je da je cilj Misije zbližavanje djece jer trenutnu obrazovni sistem stalno razdvaja djecu i ističe razlike, odnosno djeca se odgajaju da misle da su drugi drugačiji od njih, a namjera je zbližiti ih i povećati nivo povjerenja među njima, kao i kvalitet obrazovanja.

Direktor Odjela za ljudsku dimenziju Misije OSCE-a u BiH Fermin Cordoba nije mogao identificirati gdje je segregacija u ovih 56 škola najvidljivija, naglašavajući da su u svakoj školi različita razumijevanja o ovom problemu, no da bi se sve ovo riješilo potrebni su odlučni političari i njihova volja.

Neke od preporuka navedene u Izvještaju su osiguranje političkog dijaloga, pravo-administrativno ujedinjenje škola, što je bilo uspješno u malom broju ovih škola, te uvođenje zajedničke nastave za djecu u predmetima poput matematike, fizičko vaspitanje i informatika.

 

Visoko.co.ba/Federalna.ba/Fena

 


Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.

Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.

NAJNOVIJE