UNICEF u Bosni i Hercegovini, uz podršku Evropske unije sprovodi kampanju usmjerenu za zaustavljanje nasilja nad djecom i promociju inkluzije djece sa poteškoćama. Danas na Jahorini počinje interaktivna radionica sa novinarima, predstavnicima civilnog društva i aktivistima gdje će biti prezentirana platforma sretnodjetinjstvo.ba i inicijative “Čuvari sretnog djetinjstva” i “Šampioni inkluzije”.
Svakodnevna lekcija: #ZaustavimoNasilje u školama kaže da vršnjačko nasilje – mjereno prema broju djece koja su prijavila da su zlostavljana u posljednjih mjesec dana ili su bila uključena u fizički sukob tokom prošle godine – sveprisutan je dio obrazovanja mladih širom svijeta. To utiče na njihovo učenje i blagostanje i u bogatim i siromašnim zemljama.
“Obrazovanje je ključ za izgradnju miroljubivih društava, a ipak, za milione djece širom svijeta, sama škola nije sigurna. Svaki dan, učenici se susreću sa brojnim opasnostima, uključujući borbe, pritisak da se pridruže bandi, zlostavljanja – i lično i online, nasilno discipliniranje, seksualno uznemiravanje i oružano nasilje. Kratkoročno, to utiče na njihovo učenje, a dugoročno to može dovesti do depresije, anksioznosti pa čak i samoubistva. Nasilje je nezaboravna lekcija koju nijedno dijete ne treba da nauči”, izjavila je izvršna direktorica UNICEF-a Henrietta Fore.
Izvještaj prikazuje razne načine kojima se učenici suočavaju sa nasiljem u učionici i oko nje.
Prema najnovijim dostupnim podacima UNICEF-a, globalno, malo više od jedan na tri učenika dobi od 13 do 15 godina iskusi zlostavljanje, a otprilike isti udio učestvuje u fizičkim borbama. Tri od 10 studenata u 39 industrijalizovanih zemalja priznaju da se nasilnički ponašaju prema vršnjacima. Tokom 2017. bilo je 396 dokumentovanih ili verifikovanih napada na škole u Demokratskoj Republici Kongo, 26 u školama u Južnom Sudanu, 67 napada u Sirijskoj Arapskoj Republici i 20 napada u Jemenu.
Oko 720 miliona djece školske dobi živi u zemljama gdje fizičko kažnjavanje u školi nije potpuno zabranjeno. Dok su djevojčice i dječaci podjednako izloženi riziku od nasilničkog ponašanja, djevojčice imaju veću vjerovatnoću da će postati žrtve psiholoških oblika nasilničkog ponašanja, a dječaci su više izloženi riziku od fizičkog nasilja i prijetnji.
Izvještaj navodi kako nasilje koje uključuje oružje u školama, kao što su noževi i pištolji, i dalje rezultira smrtnim slučajevima. Takođe navodi da u svijetu, koji je sve više digitalizovan, zlostavljači šire nasilne, štetne i ponižavajuće sadržaje dodirom tastera.
U sklopu kampanje, UNICEF drži brojne #STOPNasilju razgovore mladih ljudi širom svijeta tokom narednih mjeseci. Serija diskusija pod vodstvom studenata će mladima pružiti platformu za razmjenu iskustava o nasilju i mogućnost da se izjasne o tome šta im je potrebno da se osjećaju sigurno u školi i okolini, te će pružiti skup preporuka svjetskim liderima. U julu je veleposlanica UNICEF-a Lilly Singh pokrenula prvi razgovor mladih u Južnoj Africi sa grupom učenika dobi od 13 do 19 godina.
Da bi se okončalo nasilje u školama, UNICEF i partneri pozivaju na hitnu akciju. Smatraju da treba implementirati politike i zakone kako bi se zaštitili učenici od nasilja u školama, pojačati mjere prevencije i reagiranja u školama. Pozivaju zajednice i pojedince da se pridruže studentima kada govore o nasilju i raditi na promjeni kulture učionica i zajednica.
Smatraju da treba izraditi učinkovitije i ciljanije investicije u dokazanim rješenjima koja pomažu učenicima i školama da budu sigurni, te prikupiti bolje, razvrstanije podatke o nasilju nad djecom u školama i oko njih i dijeljenje onoga što funkcionira.
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti naš portal kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.