Od šest projekata u Trstu, BiH je dobila četiri a sada smo došli u situaciju da imamo rok od mjesec dana da potpišemo taj ugovor ili će sredstva biti preusmjerena u druge zemlje. Ogromni su gubici, ne samo tih pola milijarde KM nego i svi benefiti koje BiH treba da dobije u budućnosti sa ulaskom u tu zajednicu. Očekujem da ćemo to uraditi u prvih 15 dana ovog mjeseca, jer alternativa ne postoji, kazao je za TV1 ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko govoreći o problemu potpisivanja Ugovora o transportnoj zajednici.
TV1: Ima li ikakavih novosti vezanih za potpisivanje Ugovora o transportnoj zajednici, i hoćemo li uspjeti ispoštovati tok koji je dala EU?
JUSKO: Ja ću biti slobodan da ponovim nešto što ponavljam u posljednjih mjesec dana; mi apsolutno nemamo druge alternative osim potpisivanja Ugovora o transportnoj zajednici. Vratit ću se godinu dana nazad, kada je jedan od uslova bio da bi BiH aplicirala sa novim projektima za fondove iz EU, je da usvojimo transportnu strategiju koju smo usvojili koja je bila uslov da apliciramo za projekte. U tih godinu dana potrudili smo se da napravimo kvalitetne projekte”. Od šest projekata u Trstu, BiH je dobila četiri a sada smo došli u situaciju da imamo rok od mjesec dana da potpišemo taj ugovor ili će sredstva biti preusmjerena u druge zemlje. Ogromni su gubici, ne samo tih pola milijarde KM nego i svi benefiti koje BiH treba da dobije u budućnosti sa ulaskom u tu zajednicu. Očekujem da ćemo to uraditi u prvih 15 dana ovog mjeseca, jer alternativa ne postoji.
TV1: Koliko je cijela ova priča ozbilja i prioritet za BiH. Šta gubimo a šta dobijamo?
JUSKO: Incijalni gubitak bi bio 500 miliona KM koje bi bile preusmjerene u druge zemlje. EU nema namjeru da toliku količinu novca zadržava po strani jer druge zemlje će jedva dočekati da taj novac usmjere u prioritete koje imaju. Sa druge strane mi već treba da počnemo sa novim projektima koji će upravo biti uslovljeni u Transportnu zajednicu, kako nam drumskom tako i na željezničkom saobraćaju. Imao sam priliku da razgovaram sa predstavicima Evropske investicione banke. Stavljanje u funkciju unsko-sanske pruge biće uslovljeno ulaskom u transportnu zajednicu. Mi već trebamo početi sa apliciranjem projekata, da analiziramo matične dionice na području BiH, magistrale gdje se najviše dešavaju saobraćajne nesreće gdje bi EU komisija investirala da se te dionice naprave, i da se napravi centralna baza podataka svih onih koji dođu u BiH a nisu građani BiH a naprave saobraćajne prekršaje i mi ne možemo da naplatimo te kazne, postojala bi baza podataka pa bi imali priliku da naplatimo sankcije. Sve te stvari su sada na dugom štapu.
TV1: Trebamo pokazati dobru volju?
JUSKO: Često me pitaju koje su konsekvence ulaska u transportnu zajednicu i zbog čega postoji neka vrsta otpora. Konsekvence ne postoje jer je jasno naglašeno u ugovoru da tek onda kada se obje strane usaglase oko nečega može se preći na sljedeći nivou. Nas niko ništa ne prisiljava. Jedna od glavnih stavki u tome ugovoru je da u svakom momentu možemo prekinuti taj ugovor. Ako su sve zemlje u regiji to prihvatile zašto bi mi bili mimo toga.
TV1: Kakve su aktivnosti ministarstva u pogledu problema Pelješkog mosta i koje je rješenje?
JUSKO: Biću slobodan da kažem da je 2006.godine od strane BiH delegirana grupa koja je radila na usaglašavanju dimenzija mosta. Hrvatska strana je tražila 35, pa nakon toga 45 metara visinu mosta. Bh delegacija je tražila visinu od 55 metara, to je usvojeno. Plovni put je produžena za 200 metara i to je usvojeno, i od 2007.godine do danas nisu postojali nikakvi sastanci po pitanju mosta. Pitanje koje se meni postavlja od strane građana je zašto se čekalo od 2007.godine do danas i zašto se nisu tad nastavile te aktivnosti. Četiri saziva parlamenta su promijenjena u tome periodu, pet ministara je bilo na ovoj poziciji.
Na sjednici parlamentna 6.septembra imam namjeru elaborirati sve koje su se desile u međuvremenu. Ono za što mogu biti odgovoran, i reći da ništa nije potpisano od strane ovog ministarstva jer ne postoji nijedan ministar koji ima ekskluzivno pravo da potiše bilo šta kada su u pitanju ovakve stvari. Za to treba saglasnost Vijeća ministara a na kraju krajeva i Predsjedništva. Sada je na parlamentu da donose konačnu odluku i ministarstvo će slušati instrukcije koje dobije od parlamenta.
TV1: U kojoj fazi je brza cesta Sarajevo – Beogad. Je li usuglašena trasa?
JUSKO: Na zadnjem sastanku kojeg sam imao sa kolegama iz ministarstava dogovoreno je da sljedeću sjednicu dođu premijeri i predsjedavajući Vijeća ministara. Jedna od bitnih stavki koja je usaglašena jeste da pošaljemo pismo Turskoj i da tražimo iformacije koliko novca je Turska spremna da investira u brzu cestu i na koji način a to će biti informacije koje će nama pomoći da definitivno odredimo trasu.
TV1: Dakle model finansiranja još ne znamo?
JUSKO: Ne znamo, niti koliko je to novca. Tražio sam te infromacije i od turskog ambasadora. On je rekao da mi definišemo jednu rutu, da Truska stoji iza ovog projekta, međutim nama su to bitne iformacije da bi definisali zvaničnu rutu. Pismo sam poslao prije mjesec dana i do ovog momenta nisam dobio odgovor. Iduće sedmice ću poslati novu urgenciju, i razgovarati sa turskim ambasadorom da ta informacija bude što prije. U međuvremenu Federacija je odredila da to bude ruta preko Tuzle, sad moramo da vidimo koja je odluka od strane RS-a, a tu se pita i Srbija. Ispred nas je dosta posla jer ruta u ovom momentu nije definisana.
TV1: Koja je najkorisnija ruta za BiH?
JUSKO: Sva tri prijedloga su jako dobra. Na zadnjoj sjednici to je bio prijedlog, preko Goražda, drugi preko Tuzle. Kada je u pitanju RS ta ruta bi išla preko Višegrada ali ne bih htio sada da prejudiciram. Oba entiteta će morati plaćati izradu te dionice.
TV1: Nedavno je potpisan ugovor za izradu studijske dokumentacija za jadransko-jonsku autocestu na dijelu kroz BiH. Šta je s tim projektom, postoje planovi ali nikako da se bilo šta uradi?
JUSKO: Sredstva koja su bila obezbijeđena ostajala su po strani. Upravo ovom aktivnošću mi smo započeli taj proces. Za nas je izuzetno bitno da se definiše ruta između Počitelja i Neuma. Proces izrade dokumentacije trajat će 18 mjeseci. Ja sam već imao nekoliko sastanaka sa onima koji će raditi na toj dokumentaciji. Vjerujem da će se to uraditi u okviru zadatih rokova, na kraju krajeva Koridor 5C se spaja na tu magistralu koja nas povezuje sa Mekedonijom i Grčkom.
TV1: Šta nam donose izmjena Zakona o sigurnosti saobraćaja?
JUSKO: Glavni razlog za donošenje tog zakona je veliki broj nesreća na području BiH. Poginuli u nesrećama uglavnom su ispod 30 godina starosti. Cijela Evropa se bori sa tim problemom. Predmet ovog zakona je da se novčane kazne podignu i ja ću reći da je to zakon na kojem su radili entiteti i kantoni. Zagovaramo da se počne raditi na novom zakonu jer cilj ovog zakona nije kažnjavanje nego da počnemo spašavati živote. Neko ko nije izguvio nekoga u saobraćajnoj nesreći to vidi samo kao statistiku a druge osobe to gledaju kao tragediju i mi želimo da smanjimo broj tih tregedija.
TV1: Koji su planovi ministarstva prometa i komunikacija a nismo ih pomenuli?
JUSKO: Svilaj, da se u kontinuitetu nastave radovi, da krenemo sa raspisivanjem tendera kada je u pitanju Gradiška, i kada je u pitanju digitalizacija gdje je ministarstvo završilo svoj dio posla. Volio bih da to čim prije krenemo instalirati ali čekamo da se završe te stvari. Izrada zakona, pravilnika, imamo još dosta posla, ali naš matični prioritet je da potpišemo Ugovor o transportnoj zajednici.
vijesti.ba/visoko.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.