TV1: Bili ste danas učesnik panela na dvodnevnoj konferenciji o spašavanju nacionalnog radiotelevizijskog servisa. Šta je rješenje za javni servis i šta Vaše ministarstvo može uraditi po ovom pitanju?
JUSKO: Od samog početka svog mandata više sam puta istaknuo da BHRT ima parntera u ministarstvu i da nijednog momenta ministarstvo nije bilo kočinica. Mi očekujemo da će odbor sistema krenuti sa analizom zakona i njegovom revizijom da se vidi šta se tu treba mijenjati da bi BHRT imao stabilnu RTV taksu i da bi mogao egzistirati na osnovu iste. Ministarstvo je spremno da delegira tim i već imamo spremne ljude koji će biti dio tog procesa.
Više puta sam rekao da je ovo političko pitanje, iako znam da se neki neće složiti sa mnom, ali neke stvari se ipak rješavaju u parlamentu. Današnja konferencija i njeni zaključci će nam pomoći svima da krenemo u pravcu rješevanja problema. U ovom momentu smo u krizi koja više ne može ići i ne možemo više reći da će za pola godine to bi to, i ako sad ne uradimo prave stvari, crni scenario je jedino rješenje nakon toga. Ja vjerujem da do toga neće doći i ovo ministarstvo se u potpunosti stavlja na raspolaganje da bude dio svakog tima koji će raditi na rješenju problema.
TV1: Još jedno aktuelno pitanje je završetak istrage o avionesreći kod Mostara. Šta nam u ovoj fazi o rezultatima i samoj istrazi možete reći?
JUSKO: 19.juna će biti zvanična press konferencija na kojoj ćemo iznijeti sve zvanične rezultate istrage koja je završena. Poslali smo je na mišljenje svima onima koji su u tome učestvovali da samo potvrde ono što su dali u svojim iskazima.
TV1: U kojoj su fazi pregovori oko izgradnje brze ceste Sarajevo-Beograd i određivanje trase brze ceste?
JUSKO: Prije 20.dana imao sam sastanak sa zamjenikom turskog ministra i državnim sekretarom Srbije. Razgovarali smo o brzoj cesti. Turska u potpunosti stoji iza ovog projekta i oni samo žele da se mi odredimo za jednu rutu. 19.juna imam zakazan sastanak sa entitetskim ministrima i više neću praviti sastanke na kojima neće biti prisutna oba ministra jer onda takvi sastanci nemaju svrhe. Šteta bi bila da ovo ispustimo. Želim naglasati da državno ministarstvo nije samo u procesu donošenja odluka kada je u pitanju ova ruta, jer su itekako odgovorni entitetski ministri i preduzeća za izgradnju trasportne infrastrukture.
TV1: Ima li šanse za kompromis?
JUSKO: Postoje različite ideje i prijedlozi a moramo se usaglasiti za jednu i ta jedna mora biti usaglašena sa Srbijom. Tek nakon toga možemo krenuti sa projektom prema turskom investitoru. Druga opcija je da sve propadne. Nadam se da to nikome nije u interesu.
TV1: Koliko je značaj usvojene okvirne strategije za transport BiH i koliko bi novca BiH mogla inkasirati?
JUSKO: Bez te strategije BiH u naredne dvije godine ne bi mogla aplicirati niti za jedan program sredstava niti bi mogla razgovarati sa potencijalnim investitorima. To je projekat sa kojim se kretalo raditi u zadnjih 10.godina. Četiri puta i svaki put je završen neuspjehom. Mi smo ga završili za manje od dva mjeseca. Prfva dva mjeseca mandata obilježio sam radom na toj strategiji i do ovog momenta obezbjeđeno je 15.miliona eura zahvaljući tome. Bez toga bi ovo bilo samo ministarstvo komunikacija ali ne i ministarstvo prometa.
TV1:Koliko ste zadovoljni izgradnjom cestovne infratrukture, pogotovo koridora 5c i koliko će neusvajanje povećanja akciza utjecati na izgradnju?
JUSKO: Zadovoljan sam koliko i svaki građanin, to jeste nezadovoljan. Stvari treba nazvati pravim imenom. Ponekad je fokus javnosti na tome kao da je državno ministarstvo to koje pokreće sve procese vezane za izgradnju koridora. Ono što je bilo na ministarstvu, jeste to da smo krenuli sa radom na projektu koji je čekao više og 6.godina a to je most Svilaj i nakon toga mi više nemamo ingerencije za raspisivanje međunarodnih tendera jer to rade entitetska ministarstva.
Ja sam, kao i građani, čuo u zadnjih sedam mjeseci dosta obećanja, od raspisivanja tendera za tunel Prenj. Premijer Novalić je rekao da će se sada krenuti prema Goraždu. Gospodo okrenite se radu! Jedini resurs koji nemamo je vrijeme. Neka vaši gosti budu i ljudi koji su na nivou entiteta pa da njima uputite pitanja, šta je stvarni razlog i zbog čega se ne raspisuju međunarodni tenderi.
TV1: Možemo li bez međunarodne pomoći i novca nastaviti gradnju koridora?
JUSKO: Postojeći sistem finansiranja je iscrpljen. Imao sam veliki broj razgovora sa potencijalnim investitorima i oni su spremni ulagati u koridor jer taj koridor sigurno sam sebe može isplatiti. Prije deset dana imao sam sastanak sa češkim amabasadorom koji mi je kazao da jedan milion Čeha godišnje ljetuje u Hrvatskoj. Svi ti ljudi bi mogli koristiti taj koridor, a šta je tek sa Mađarskom, Slovačkom i Poljskom. Iako je taj koridor namjenski pravljen za transport, mi bi sigurno godišnje mogli inkasirati ogromna sredstva.
TV1: Treba li tražiti nove modele finasiranja?
JUSKO: Vraćamo se na ono što sam rekao. Ja sam na poziv kineske ambasade i jedne velike kompanije bio u Makao i prezentirao sam naše programe. Kina, Azerbejdžan, Italija, Austrija samo su neke od zemalja koje su spremne biti dio svakog međunarodnog tendera kada je u pitanju koridor.
TV1: Znači li to da je gradnja koridora također političko pitanje?
JUSKO: Mislim da je situacija nešto drugačija ali ljudi koji su na odgovornim pozicijama prije svega u Autocestama i federalnom ministarstvu bi morali defitnivno ubrzati sa ovim procesima jer imamo ljude koji žele da invenstiraju. Ja bih volio da znam šta je razlog zbog čega se ne pokreću ti procesi.
TV1: Koliki su i kakvi benefiti avio prometa u BiH i kakve su mogućnosti razvoja na ovom polju ?
JUSKO: Razvoj avio saobraćaja je jedna svijetla tačka. Veliki broj turista dolazi avionom u Sarajeovo, Tuzlu, Banjaluku i Mostar. Veliki broj aerodroma želi širiti svoje kapacitete. Sarajevski aerodrom je prošle godine imao negdje oko 850 hiljada posjeta i preći će preko milion. Zemlje EU žele da njihove kompanije otvore avio linije sa BiH. Izgradnjom novih kapaciteta povećat će se broj putnika i bez obzira na koridor 5c avio saobraćaj ostaje kao jedan od najpopularnijih načina transporta.
TV1: Hoće li se kriza u Kataru odraziti na liniju sa ovom zemljom?
JUSKO: Mi smo prošlog mjeseca potpisali protokol o unaprijeđivanju vazdušnog saobraćanja između dvije zemlje. Pratimo situaciju, i da li se ijedna zemlja iz EU očitovala po tome pitanju. Kako se dinamika na terenu bude razvijala mi ćemo to pratiti i svaka informacija koja bude osjetljiva ja ću je delegirati ba Vijeće ministara i parlamenet jer to je institucionalna odluka a ne samo ministarstva prometa.
TV1: U Mostaru je nedavno počelo stručno osposobljavanja kontrolora leta za potrebe BHANSA-e. Koliko je to značajno za nas i kako teku aktivnosti na preuzimanju kontrole bh. neba?
JUSKO: Po informacijama koje trenutno imamo 19.oktobar 2019.godine biće dan kada ćemo u potpunosti preuzeti kontrolu našeg neba. Jedna od prvih stvari koju sam uradio u mandatu jeste da sam delegirao tu tačku na Vijeće ministara koja je nakon toga usvojena, čime je omogućeno da se raspiše međunarodni tender i da 69 kontrolora leta krene sa edukacijom. Prva ti mjeseca će biti u Mostaru a nakon toga idu na češku akademiju. Radi se o kvalitetnoj akademiji i naši kontrolori leta imat će priliku da širom Evrope budu na aerodromima i vidjeti kako to rade ljudi u svjetskim metropolama i uvjeren sam da ćemo imati pionire u ovom segmetu i kako sam već rekao od oktobra 2019.godine kontrolisat ćemo naše nebo u potpunosti.
vijesti.ba/visoko.ba
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.