Nedavno smo objavili članak o uspjehu Građevinske sekcije MSŠ “Hazim Šabanović”, njihovom plasiranju na međunarodno takmičenje Sliva rijeke Save, a pošto visočka javnost i građani trebaju biti upoznati sa uspjesima srednjoškolaca, odlučili smo donijeti vam priču sa onima koji su zaslužni za plasman. Zahvaljujemo se direktorici Slijepčević Saneli, profesorici Spaho Lejli i učenicima Brkić Samiru, Čerimagić Ilmi, Cama Eldini i Hajduković Elmi na ugodnom razgovoru.
Uvod u cijelu priču vezanu za ovu sekciju, napravila je direktorica MSŠ “Hazim Šabanović”, gosp. Slijepčević Sanela. Učenici Građevinske sekcije rade od početka školske godine, te kroz sekciju rade projekte, odnosno primjenjuju u praksu teoriju koju su naučili. Građevinska škola je škola sa dugom tradicijom, a djelovanje učenika nije samo ”red, rad, disciplina”, nego i u učnicima i djelovanju. Ovi učenici su napravili mnoge aktivnosti tokom ove školske godine. Naprimjer, osmislili su projekat izrade plakata o zaštiti voda koji se tiče nastave, grada i života. Uradili su plakati, dostavili ih svim mjesnim zajednicama, svim važnim institucijama, te postavili ih na vidna mjesta kako bi istakli značaj i važnost vode. Osim tih aktivnosti, projekat koji su radili s prof. Spaho Lejlom je dokaz šta su sve uspjeli naučiti za svoje 3 godine. Naša škola treba biti ponosna na rad ovakvih učenika, na rad profesora i treba biti primjer za sve buduće generacije, ostale struke i škole, ali i za građane.
O samoj sekciji, ali i projektu koji je povod ove naše priče, rekla nam je više prof. Spaho Lejla :
“Prošle godine smo radili projekte kroz neke vidove razrednih prezentacija, tekstova, da se omladina educira po pitanju ekologije. Ove godine, ja sam pronašla način da se mi takmičimo na međunarodnom takmičenju Slivovi rijeke Save, u organizaciji međunarodne komisie u Zagrebu koja potiče mlade na aktivnosti vezane za globalno stanje na planeti Zemlji, a po pitanju meteorologije, klimatskih promjena i sl. Shvatila sam da mi, kao odjeljenje, imamo velike šanse jer su učenici educirani i zbog toga mogu zauzeti određeni stav. Jedan klasični profesor u ovoj školi ne bi nikada saznao za ovo takmičenje, a s obzirom da ja zbog moje firme komuniciram sa mnogo ljudi i radim na raznim projektima, uspjela sam doći do saznanja šta se gdje dešava.”
Prof. Spaho je također istakla da se ona našla samo u ulozi moderatora, ali da nikako nije učestvovala u samom pisanju projekta, te da je to ostavila učenicima kako bi oni mogli napraviti svoju kreaciju, na osnovu onoga što vide u čitavoj toj priči.
Najbitnije od svega jeste što učenici moraju biti edukovani, moraju pročitati mnogo toga da bi znali napisati priču, a da bi tu istu poslije mogli sažeti u 3 minute izlaganja.
“Smatram da je to poenta, da učenici rade sami, a ne da ja kažem “Ti ćeš to, ti to .. “. Oni su sami istraživali i došli do zaključaka, a ja sam na kraju sklopila priču. Tu priču, odnosno prezentaciju, sam na kraju poslala na pravo mjesto. Naravno, iskustvo donosi određen broj poena, tako da je projekat dobio zaista dobar prolaz. A čak smo dobili i informaciju da se naš tim i projekat nalaze među favoritima ovog takmičenja!”, istakla je prof. Spaho.
Prof. je također rekla da je veoma zadovoljna odazivom učenika. Svi učenici iz odjeljenja su sudjelovali u izradi projekta, i iako se u zvaničnom timu nalazi samo njih 5, mora se napomenuti da su svi, razredno, zaslužni za ovaj projekat. Zbog toga, prof. Spaho je pronašla mogućnost da nagradi cijelo odjelenje odlaskom u Beograd, na takmičenje. To će biti jedan vid male ekskurzije, odnosno nagrade za sve što su učinili.
Nažalost, učenici ne mogu sve dobiti besplatno, iako se prof. zajedno sa njima trudi da pronađe sredstva. Ukoliko postoji neko ko bi pomogao ovim vrijednim učenicima, nadamo se da će to i učiniti, a više informacija možete dobiti u samoj školi.
I prof.,kao i direktorica, ističe da je oduševljena učenicima, te da ih zbog toga mora nagraditi. Kako kaže, u školi su to ocjene od 1 do 5, a u vannastavnim aktivnostima to se odigrava kroz neki vid putovanja.
Krajnja svrha takmičenja jeste da se učenici Građevinske sekcije MSŠ upoznaju sa drugim učenicima, iz drugih država, da razmijene svoje stavove i mišljenja sa učesnicima iz Slovenije, Hrvatske, Srbije .. , te da otvaraju sebi vidike i mnoge druge mogućnosti.
Kako smo popričali sa onima koji su koordinatori škole i ovog projekta, odlučili smo pitati i učenike o njihovom viđenju svega.
Rečenica koju su svi izgovorili, kada su prvi put čuli za takmičenje, bila je: „Ne možemo mi proći!“ Međutim, uprkos tome, pomislili su da je to vrlo zanimljiv prijedlog. Kako kažu, znali su i da će biti mnogo posla, da će se morati baš potruditi jer je konkurecnija velika. Također ističu i da im je mnogo pomoglo to što su već učili o temi konkursa, te da su već imali stručno znanje vezano za rijeke. Željeli su da probaju, da vide kako izgleda snimiti jedan talk show, a kažu da im je to bilo veoma zanimljivo.
Prolazu se, u suštini, nisu nadali, ali željeli su da okušaju sreću, što je rezultiralo veoma uspješno. Iako je konkurencija bila velika, iz BiH se prijavilo čak 20 škola, ušli su u uži izbor. A to pridaju zajedničkom radu, tome što su pronašli posao za svakoga, ali i tome što su radili sa prof. koja im predaje 5 stručnih predmeta i koja je imala mnogo razumijevanja, baš kao i ostali profesori čija podrška nije izostala.
Na pitanje, šta očekuju od kraja takmičenja i kakve su nade za sam Beograd,ističu da prije svega žele nešto naučiti na Parlamentu mladih, steći jedno novo životno iskustvo, ali i da obiđu Beograd. Smatraju da će se educirati, saznati nešto novo, ali i upoznati nove prijatelje iz drugih država jer svi mi dijelimo iste probleme. Također se nadaju i da će dati dobar primjer njihovoj školi i okruženju, ali i pokazati da se nešto može uraditi povodm problema, i da on zaista postoji.
Ako želite preuzeti tekst ili dio teksta čiji je autor Visoko.co.ba, dužni ste navesti i postaviti link našeg portala kao izvor autorskog teksta! Isto se odnosi i na fotografije i video materijale čiji je autor portal Visoko.co.ba ili materijale koji su dati portalu na korištenje.
Član 14. Kodeksa za štampu i online medije BiH: Značajna upotreba ili reprodukcija materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja prava, osim ako dozvola nije navedena u samom materijalu.