BiH među najgorima na PISA testiranju

OBJAVLJENI ZVANIČNI REZULTATI: BiH među najgorima na PISA testiranju

Nakon što su jutros objavljeni prvi rezultati na zvaničnoj OECD stranici, sada je i zvanično potvrđeno iz Parlamenta BiH. Na PISA testiranju, BiH je zauzela 62. mjesto od ukupno 79 zemalja koje su učestvovale u testiranju.

Direktorica agencije APOSO Maja Stojkić naglasila je kako su obuhvaćeni svi nastavni predmeti te razvrstani u 8 oblasti. Glavna analitičarka BiH u ovom istraživanju bila je Žaneta Džumhur, koja je 6 mjeseci provela u Parizu, baveći se analizama. Stojkić je naglasila da se nada kako je danas upaljeno svjetlo za djecu u BiH, jer citirajući Šekspira: “Nema većeg mraka od neznanja”.

Tanja Bastianić, iz organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj OECD čestitala je BiH na uspješnom sudjelovanju u ovom ciklusu, naglasivši da se ovime pokazalo kako smo spremni sprovesti tehnički zahjtevno istraživanje. A osim toga i volju za učešćem.

“Čestitke i političkom vrhu, koji je ovim pokazao da ste spremni internacionalno se eksponirati. Ovim testiranjem uzimali su se đaci iz različitih regija, privatnih i javnih škola. A ukupno je 600 000 učenika sudjelovalo u ovom ciklusu. Istraživanja su pokazala da su kreativnost, suradnja, kritičko razmišljanje, komunikacija, ono što treba djeci. Mi im dajemo čak i formule, ali nas zanima kako primjenjuju to. Dakle, kako primjeniti određeno znanje, suština je ovog testiranja. Zemlje koje su bile i ranije vodeće, ostale su to i sada. Uprkos lošem rezultatu, trebamo ovo shvatiti kao početnu poziciju. I nadamo se da ćete koristiti ovo kao stimulans da se poboljšate”, naglasila je Bastianić.

printscreen

Dodala je i da bi rezultati bili bolji, kada bi se povećala ulaganja u obrazovanje. 

Podsjetimo, PISA, međunarodni program ispitivanja znanja i vještina učenika, pokrenuta je 2000. godine, od strana Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD). Riječ je o  Međunarodnom programu ispitivanja znanja i vještina učenika, kako bi se vrednovala znanja učenika na temelju zadataka iz čitalačke, matematičke, naučne i finansijske pismenosti. Zadatke je riješavalo na hiljade petnaestogodišnjaka iz naše države i cijelog svijeta.

printscreen

Testiranje traje tri i po sata, od čega je dva sata predviđeno za test, a sat i po za upitnik o školi, društvenom položaju i porodičnoj situaciji. U samim počecima testiranja, nordijske zemlje, na čelu sa Finskom imale su najbolje rezultate, međutim, kasnije je, većim brojem učesnika došlo do promjene u pogledu briljiranja azijskih zemalja poput Singapura. A tome svjedoče, prema svemu sudeći i ovogodišnji rezultati. 

Buka – S.VELAGA