Praznoslavlje ili nihilizam kao visočka odrednica

“Kada ljudi prihvate utješno razmišljanje utemeljeno u teoriji zavjere kao objašnjenje za svoje iracionalne strahove i ogorčenost, prestaće da se rukovode razumom u svom političkom odlučivanju.” – napisao je Jason Stanley u knjizi “Ako govoriš kao fašista”.

“Pinokio” politika u Visokom dosegla je vlastiti vrhunac. Uzgajana averzija prema onima koji su formirani u društvenim naukama – utemeljeni u pravnim i moralnim normama društvene prihvatljivosti; anatemisani su, društveno marginalizirani da bi antiintelektualci, lišeni bilo kakve sadržajne vrijednosti – danas i ovdje manifestirali PRAZNOSLAVLJE.

Vođeni logikom da su samo lični interesi vječiti, i koristeći zbunjenost običnih “ljudi”, današnji akteri političke zbilje u Visokom fabrikuju kontekstualni strah – proizvode stečajnu mentalnu svijest.

“Kad se neznalica dočepa para, zločinac puške, izdajica vlasti a pokvarenjak minbera …, tada se domovina pretvara u džunglu koja je nepriklada za ljudski život” – Dr. Mustafa es-Sibai*

“Ljudi”sa dubokim klijentelističkim navikama vode ovdašnju politiku. “SNALAŽLJIVOT” je postala izgovor za malobrojne rodoljube što su nas oplječkali. Pokojni Predrag Matvejević je davno napisao; “Naše narode su pljačkali mnogi …, ali nas niko nije opljačkao kao naši rodoljubi”.

Predatorsko ponašanje ovdašnjih aktera političke zbilje ima za rezultat ŠUTNJU – nametnutu zavjeru šutnje o svim društvenim pitanjima. Odabirom PODOBNIH, nedoraslih da pruže otpor zlom umu i još gorem čovjeku – razvijena je politička kultura nasilja.

Ako se ljudski karakter prodaje za “deset deka kahve” ili “peticu ćevapa”, a prodaje;
Ako se tri kolograma droge, dnevno prodaje u Visokom, a proda se;
Ako se ovdašnja djeca jebu za 5 KM dopune na mobilnom, a i to rade;
Ako na dva mjesta u gradu imamo elitnu prostituciju, a imamo;
Ako u Visoko nije ušao niti četnik, niti ustaša a “prihvatizirani” Kožara, Velepromet, Vitex, Kovina itd, ko sjeba visočku privredu;
Ako su Kulin ban i država Bosna ovdje stolovali, zašto će zeničani obilježavati 830-tu godišnjicu, a ovdje će biti neko drugo PRAZNOSLAVLJE;
Ako, ako, ako …

Šutnja o ovim temama, a euforično PRAZNOSLAVLJE na rekonstruiranim halama po školama i inim dvoranama, uneređivanje od sreće na par metara asfalta koji bude poplavljen “govnovodom” na prvoj kiši, itd, itd – samo je pokazatelj na kojem smo dnu.
Trošenje poreskog novca, grantova kapitalnih ulaganja je postao najveći politički domet.
Kultura nam je svedena na fiktivna udruženja penzionisanih očeva, gradskih pomoćnika – prošle godine s dječijim pozorištem, a ove s hanumama koje imaju slikarskog afiniteta. A istovremeno nam akdemski slikari izlažu na klupama ugostiteljskih objekata.

Izlišno je redati, nabrajati ovdašnji jad – svi su ovdje istog svjesni. Stečajna politika i autokratski partijski lideri su nas sveli na selendru – daleko smo mi od bilo kakve čaršije, a kamo li ti grada.

I na kraju da razjasnimo elemntarnu stvar. Što bi Balašević rekao “nisu krivci primitivci što su pokupili vlast” – krivi su INTELEKTUALCI i PODUZETNICI (privrednici).

Odnos nužnosti i slobode bi trebali braniti intelektualci, a kroz projekte društvene odgovornosti afirmisati privrednici. Mi imamo bezprizorne likove niskog čela i visokog garda koji u svom jadu i neznanju brane sumnjivo stečena akdameska zvanja i još sumnjivije stečene poduzetničke projekte.

Dok društvenu zbilju opterečavaju morbidno marginalni temama u sjeni se odvijaju političko-poduzetnički projekti “prihvatizacije” društvenih dobara i lično bogaćenje političkih aktera.

Ima li prostora za optimizam? Odgovor je vrlo jasan – NEMA.
Visoko nema kritičnu masu u niti jednom društvenom segmentu. Privrednici su razjedinjeni po esnafskim – interesnim grupacijama. Politički subjekti su davno prestali to biti, a profilirali se u sitno-grupaške NVO skupine.
Kulturni život je sveden na vannastavni aktivizam ovdašnjih škola.
NVO projekti su postali produžena ruka političkih aktera.
Sportski život je sveden ispod negdašnjih “seoskih partozanskih igara”.
Medijski prostor je uništen i formano ga nema. Možda medijsku čast, ali samo donekle pokušavaju očuvati dva visočka web portala.

Jednostavno kazano: u Visokom je GLUPOST postala društvena odrednica – društveno poželjan resurs.

__________

* Dr. Mustafa es-Sibai bio je istaknuti fekih, mudžtehid i iza sebe je ostavio mnoga vrijedna djela, od kojih navodim sljedeća: “Essunnetu ve mekanetuha fittešri”, El-mer’etu bejnel-fikhi velkanun”, “El-istišraku vel-mustešrikun”, Essiretun-nebevijjetu, durusun ve iber” itd.

______________

**
Nihilizam je pogled na svijet, a pogotovo ljudsku egzistenciju, bez ikakve svrhe, značenja, ili razumljive istine. To je teorija koja promovira stanje u kojem se ne vjeruje ni u šta, ili u kome ne postoje ciljevi. 


Nihilizam proizlazi od latinske riječi nihil što u prijevodu znači ništa. To je nazor koji poriče vrijednost teorijskih i praktičnih zasada, društvenih normi i ideala. Termin nihilizam prvi puta upotrebljava Turgenjev u romanu Očevi i djeca (1862.) karakterizirajući njime životni stav i poglede svog junaka Bazarova. 

U filozofiji, pojam nihilizam javlja se uglavnom u dva značenja: kao logičko-spoznajni nihilizam, koji odriče svaku objektivnu vrijednost filozofsko-znanstvene spoznaje te stoji u bližoj vezi s radikalnim skepticizmom, i kao moralno- politički nihilizam, prema kojemu se društvene i političke vrijednosti ne mogu utemeljiti ni na kakvim racionalnim argumentima. Takav se nihilizam javlja kod Seksta Empirika, Gorgije, M. Stirnera, P. Mongréa, Fr. Nitzschea, A. Camusa i dr., a M. Heidegger njime karakterizira opće stanje europskog duha; novog, znanstveno-tehničkog doba.
(wikipedia)
***

M.H.
magazinplus.eu